Rövidesen megújul a Vodafone tévészolgáltatása, az előfizetők az új felhasználói felület mellett új márkanévvel is találkozhatnak majd. A OneTV bevezetése a 4iG Csoport új márkastratégiájának első, az ügyfelek nagyobb tömegét érintő mérföldköve is egyben.
Jórészt a régi funkciók megtartásával, de teljesen új platformon tévézhetnek az elkövetkezendő hetekben, hónapokban a Vodafone televíziós előfizetői. A szolgáltató ettől a hónaptól szakaszosan bevezeti a OneTV-t, a Vodafone TV helyébe lépő új szolgáltatást, mely egyben az első, kvázi nulladik lépés a 4iG Csoport távközlési cégeinek márkaváltási folyamatában – a teljes frissítési folyamat előreláthatóan több hónapig tart majd a meglévő ügyfélbázis esetében, az új tévés ügyfeleket pedig már mostantól az új platformon szolgálják ki.
A szolgáltató mai tájékoztatása szerint az új felület a Vodafone TV médiaboxok frissítését követően jelenik majd meg az előfizetőknél – ez a frissítés automatikusan történik majd rendszerint hajnali 2 és 5 óra között, ezt követően a régi, vodafone-os interfész a továbbiakban nem lesz majd használható. A frissítést követően szükség lehet a tévécsatornák újrahangolására is.
A fentiekből következik, hogy a OneTV indulása nem jár eszközcserével, azaz – legalábbis eleinte – a Vodafone TV-hez eddig használt médiaboxokon fut majd az új szoftver is, mely a cég szerint elsősorban arculati változásokat hoz. A platformmal új mobilalkalmazások is érkeznek, melyek már most letölthetők az App Store-ból és a Play Áruházból – a bejelentkezéshez ezeknél is, akárcsak a régi verziókban, a My Vodafone fiók azonosítóját és jelszavát kell használni. Okostévés applikációk egyelőre nem készültek a platformhoz.
Az új OneTV felülete a manapság divatos, így többek között a Telekom TV és a Yettel TV által is használt horizontális elrendezést követi különböző tematikus műsorajánlókkal, illetve itt is elérhető az elengedhetetlen műsorújság, illetve egyes tartalmaknál a catch-up (műsorrögzítés) és rögzítési funkció. A platformmal továbbra is megmarad a videotéka (TVOD) és elérhetők lesznek bizonyos streaming appok, a korábbi gyereksarok funkcióját pedig a felhasználói profilok megjelenése veszi át.
Svájcibicska
A 4iG Csoport tavaly szeptemberben jelentette be, hogy kiválasztotta a televíziós műsorterjesztési platformjának új technológiai partnerét, a svájci Kudelski NAGRA nevű platformját, melynek egyik fontos előnye, hogy technológiától függetlenül képes ugyanazt a felhasználói interfészt biztosítani minden tévénéző számára.
Azaz a rendszer használható kábeltévés (DVB-C) és IPTV-infrastruktúrák, de akár DVB-T(2) és DVB-S alapú műsorterjesztés kiegészítőjeként, emellett lehetőséget ad a későbbiekben arra, hogy felhős játékplatformként vagy VR-alapú tartalomfogyasztás alapjaként is működjön. A OneTV ennek megfelelően a 4iG Csoport többi televíziós technológiai platformján is megjelenik majd a jövőben – a cég a többi előfizetőnek 2025-ben vezeti majd be az új platformot.
A 4iG-nál az új platform bevezetése nem csak a frissebb technológiai elemek és az újabb extrákat támogató tévészolgáltatás miatt időszerű, hanem azért is, mert a cég a brit Vodafone Csoporttal kötött megállapodás értelmében idővel nem lesz jogosult a Vodafone márkanév használatára Magyarországon.
A vállalat eddig elzárkózott attól, hogy az erről szóló licencmegállapodás részleteit a nyilvánosság elé tárja, az eddigi pletykák és spekulációk szerint ugyanakkor a Vodafone helyébe lépő One márkanév bevezetése valamikor a jövő év első felében várható.