Mégsem mondott le a Meta az arcfelismerésről

A hírességek arcképével való visszaélések megelőzésére hivatkozva szeretné a Meta ismét bevezetni arcfelismerő rendszerét platformjain, egyelőre tesztüzemben.
Három évvel azután, hogy a Meta leállította arcfelismerő szoftvere működését a Facebookon a hatóságok adatvédelemmel kapcsolatos aggályai miatt, a közösségi óriás hátraarcot nyom, és teszteli, hogy milyen keretek közt kerülhetne vissza a funkció a közösségi platformra. A cég kommunikációja szerint az arcfelismerést annak érdekében hozná vissza, hogy a hírességek és közéleti szereplők arcával visszaélő csalásokat könnyebb legyen visszaszorítania a felületen.

A Meta 50 ezer közéleti személyiséget szeretne bevonni programjába, amelyen keresztül az átverős hirdetésekben felhasznált arcképeket hasonlítaná össze automatizált módszerekkel a valós személyek fotóival, hogy idővel egy fejlettebb megoldást tudjon alkalmazni élesben is. A kiválasztott hírességeket értesítés formájában fogja felkérni a cég, akik természetesen visszautasíthatják a lehetőséget.

A cég decembertől a globális felhasználói közegre terjesztené ki a kísérleti projektet, pár olyan területet kivéve, ahol nem rendelkezik a szükséges hatósági engedélyekkel, például Nagy-Britanniában, az Európai Unióban, Dél-Koreában valamint az USA-beli Texas és Illinois államokban.

Ezzel a lépéssel a vállalat egy potenciálisan invazív technológia segítségével próbálná kezelni a szabályozói aggályokat a csalások növekvő számával kapcsolatban, miközben muszáj lesz minimalizálnia a felhasználói adatok kezelésével kapcsolatos panaszokat, ez pedig nem lesz egyszerű feladat.

A Meta 2021-ben nem csak hogy leállította az arcfelismerő rendszerét, de törölte a közel egymilliárd felhasználó beszkennelt arcához kapcsolódó információkat is, ugyan még ezután sem sikerült tisztára mosnia magát. Idén augusztusban Texas állam 1,4 milliárd dolláros büntetés kifizetésére kötelezte a céget biometrikus adatok illegális gyűjtésének vádja miatt. A cég most azzal próbálja enyhíteni az aggodalmakat, hogy azonnal törölni fogja a gyanús reklámokkal való összehasonlítás során keletkezett, arcképekkel kapcsolatos adatokat.