A felhasználók megtartása a streaming szolgáltatásokban a siker döntő mércéjévé vált. A Netflix folyamatosan kiválóan képes megtartani a felhasználókat, mint versenytársai, az Apple TV+ és a Paramount+.
A megőrzési ciklus elemzése azt mutatja, hogy a legtöbb Apple TV+ és Paramount+ felhasználó hat hónapon belül lemondja előfizetését. Ezzel szemben a Netflix-előfizetők – az APAC (Ázsiai-csendes-óceáni térség)-országok kivételével – több mint két évig továbbra is előfizettek.
Az APAC-régió kivételesen kiemelkedik a Netflix egyébként erős globális megtartása terén. Az egyik fő ok az, hogy az APAC volt az utolsó régió, ahol a Netflix elindult, és csak 2016-ban érkezett meg. Ezenkívül a szolgáltatás nem érhető el Kínában, a régió egyik legnagyobb piacán, ami korlátozza a Netflix elérhetőségét az APAC-ban.
- Korai piacra lépés:
A Netflix korai jelenléte a streaming piacon jelentős szerepet játszik megtartásának sikerében. 2007-ben lépett be az Egyesült Államok piacára, 2016-ra pedig globálisan terjeszkedett. Ezzel a Netflix előnyhöz jutott az Apple TV+-val (2019) és a Paramount+-szal (2021-2022) szemben, amelyek egy sokkal versenyképesebb időszakban érkeztek a piacra. - Nagy tartalomkönyvtár:
A Netflix felhasználói megtartásának egyik kulcsfontosságú tényezője a hatalmas tartalomkönyvtár. A Netflix globális katalógusa 302%-kal nagyobb, mint a Paramount+, és elképesztően 8,087%-kal, mint az Apple TV+. Az eredeti filmek száma a Netflixen 10-szer több, mint az Apple TV+ és 45-ször több, mint a Paramount+. Ez a hatalmas mennyiségű tartalom hosszabb ideig tartja a felhasználók érdeklődését és előfizetését. - Műfaji beállítások és fellebbezés:
A Netflix műfaji kínálata a felhasználók megtartását is segíti. Míg az Apple TV+ az öt legnépszerűbb műfaj közül csak kettőt tartalmaz – a dráma és a vígjáték –, a Paramount+ jobban megfelel a regionális ízlésnek. Például az APAC-ban és a LATAM (Latin-Amerika) -ban a Paramount+ az öt legnépszerűbb műfaj közül négyet kínál: vígjáték, dráma, akció és kaland. A Netflix műfaji összehangolása erős az UCAN-ban, de valamivel kevésbé vonzó más régiókban. Ennek ellenére hatalmas könyvtára a tartalmak széles választékát biztosítja, amelyek világszerte vonzóak a felhasználók számára.
Az ár egy másik fontos tényező a streaming szolgáltatások felhasználómegtartásában. A Paramount+ a legolcsóbb szolgáltatás, ha összehasonlítjuk a szabványos havi előfizetéseket a régiók között, kivéve az EMEA-t, ahol a Netflix olcsóbb. Az EMEA és LATAM régióban a Netflix az egyetlen olyan szolgáltatás, amely hirdetésekkel támogatott csomagot kínál, amely átlagosan 4,72 USD LATAM-ban. Összehasonlításképpen, az Apple TV+ és a Paramount+ standard csomagok ára 6,74 USD, illetve 4,53 USD. Az EMEA (Európa-Közel-kelet) régióban a Netflix hirdetésekkel támogatott csomagja 3 USD-vel olcsóbb, mint az Apple TV+ és a Paramount+ szabványos lehetőségei. Az APAC-ban és az UCAN-ban a Paramount+ hirdetésekkel támogatott csomagokat is kínál, amelyek olcsóbbak, mint a Netflix, de csak Ausztráliában és Kanadában érhetők el.
Számos tényező járul hozzá a Netflix sikeréhez a streaming szolgáltatások felhasználói megtartása terén. A platform hatalmas tartalomkönyvtára, műfaji összehangolása és versenyképes árazása hozzájárult ahhoz, hogy megőrizze domináns pozícióját a globális streaming piacon. A Netflix is folytatja az innovációt, ami lehetővé teszi számára, hogy lépést tudjon tartani a változó felhasználói preferenciákkal, és hosszú távú vásárlói hűséget biztosítson.
A streaming iparág fejlődésével és a verseny növekedésével a Netflix azon képessége, hogy változatos tartalmat versenyképes áron tudjon szállítani, továbbra is kulcsfontosságú lesz a felhasználók megtartása szempontjából. Míg az Apple TV+ és a Paramount+ versenyképes funkciókat és árakat kínál bizonyos régiókban, a Netflix kiegyensúlyozott megközelítése előrébb tartja a felhasználók megtartását. Ez a jól átgondolt stratégia biztosítja, hogy a Netflix továbbra is vezető szerepet tölt be a globális streaming iparágban, folyamatosan vonzza és megtartja a felhasználókat.