A hidrongénhajtást és az elektromos hajtás kombinálja az új tankjában a Hyundai Rotem.
A szokatlan hajtás előnye, hogy halk és alig bocsát ki hőt.
A tank egyelőre még csupán koncepció.
A dízel-elektromos hajtás rég elterjedt hajtásmód az autóiparon kívül: például a dízelnek hívott mozdonyok, bányadömperek és daruk közül több ilyen elven működik, sőt, tankok között is találunk példát ilyesmire. A Hyundai Rotem egy olyan tank koncepcióját mutatta be, ahol a dízelmotor helyett hidrogénhajtást használnak.
A Hyundai Rotem tankjába a dízel generátor helyett egy hidrogén üzemanyagcellás generátor került. A hajtásnak több előnye is lehet: például a meleg kipufogógáz hiánya miatt a tankot könnyebb elrejteni a hőkamerák elől. Utóbbi azért lehetséges, mivel a kipufogócsövön csupán vízpára távozik.
A hidrogénhajtás további előnye, hogy az így hajtott eszköz a villanyautókhoz hasonlóan szinte teljesen hangtalan lehet. A hidrogén üzemanyagcellás rendszer a dízelhez hasonlóan csupán generátorként működik, maga a meghajtás elektromos. Bár a hajtás szokatlan, a jármű többi része hagyományos, például ugyanúgy képes a tank-turnre, tehát meg tud fordulni egyhelyben, mint a közismert társai.
A rendszernek akadnak hátrányai is: az elektromos rendszerhez tartozó, nehéz akkumulátor miatt például a tank nehezebb. További hátrány, hogy ahogy az autóknál is, a hidrogén szállítása és tárolása ebben az esetben is nehezen megoldható, energiaigényes művelet, ami éles helyzetben könnyen megnehezítheti a tank üzemeltetését. A tank távolról is irányítható lesz, így nem igényli szükségszerűen a legénység fizikai jelenlétét.
Groteszk gondolat, de a hidrogénes-elektromos, hibrid tankot környezetkímélőbbnek mondják, ami a felhasználási területét tekintve minimum véleményes állítás. A Hyundai Rotem tankja egyelőre még csak koncepció, de a tervek szerint a következő évtizedben már gyártanák.