Az Amazon olyan okosszemüveget fejleszt a saját futárjai számára, amely a konkrét címhez irányítja őket, az épületek körül és azokon belül is.
A jól értesült források szerint a sofőrök pontos navigációt kapnának egy apró, beágyazott kijelzőn, minden megálláshoz lenne útvonal.
A projekt egyelőre titkos, de állítólag másodperceket gyorsítanának minden kiszállításon, és még a lifteknél, akadályoknál, kapuknál, agresszív kutyáknál is mutatná az irányt a szemüveg. Mivel naponta több millió csomagot visznek ki, a másodpercek is sokat számítanak – továbbá a sofőröknek nem kellene többé GPS-eszközöket használni, és így több csomagot is tudnak cipelni, mondják.
Az Amazon a kiszállítási költségeket is csökkentené ezzel, miközben az USA-ban egyre nagyobb versenyben van a Walmarttal.
A projekt azonban a kukában végezheti, ha nem úgy működik, mint elgondolták – és évekbe telhet, mire tökéletesítik. Hivatalosan nem reagálnak a jelentésekre, csak annyit, hogy mindig dolgoznak azon, hogy a sofőrök kiszállítási élménye jobb és biztonságosabb legyen.
Az Amazon éveken át dolgozott a saját, házon belüli kézbesítési hálózatán, ennek repülők, kamionok és raktárak is a részei. Így csökkentenék a függőségüket a futárcégekkel szemben.
Az Amazon szállítási költségei a harmadik negyedévben 8 százalékos emelkedés után 23,5 milliárd dollárt tettek ki. A legdrágább és legbonyolultabb állítólag az „utolsó mérföld”, mivel sűrűn lakott területeken, lakóházak között kell navigálni, ide kell a sok futár és sok üzemanyag. Becslések szerint a szállítási költség felét ez az utolsó mérföld adja. Ezért koncentrálnának konkrétan az utolsó 91 méterre (100 yard). Októberben pedig olyan szkennert mutattak, ami a furgonokban zöld fénnyel vetíti, hol a következő csomag.