Az Anthropic megfordítja a forgatókönyvet az MI-ről az oktatásban

Claude tanulási módja arra készteti a tanulókat, hogy gondolkodjanak.

Az Anthropic ma bemutatta a Claude for Education-ot , az AI-asszisztens speciális változatát, amely a tanulók kritikus gondolkodási készségeinek fejlesztésére szolgál, nem pedig egyszerűen választ ad a kérdéseikre.

Az új kínálat magában foglalja a Northeastern University- vel , a London School of Economics-szal és a Champlain College-val való együttműködést , és egy nagyszabású tesztet hoz létre annak megállapítására, hogy az AI javíthatja-e a tanulási folyamatot, nem pedig lerövidítheti.

A „tanulási mód” a gondolkodást helyezi a válaszok elé az AI oktatási stratégiájában
A Claude for Education központi eleme a „ tanulási mód ”, amely alapvetően megváltoztatja azt, ahogyan a tanulók interakcióba lépnek az AI-val. Amikor a tanulók kérdéseket tesznek fel, Claude nem válaszokkal, hanem szókratészi kérdésekkel válaszol: „Hogyan közelítené meg ezt a problémát?” vagy „Milyen bizonyítékok támasztják alá a következtetést?”

Ez a megközelítés közvetlenül foglalkozik azzal, amit sok oktató az AI központi kockázatának tekint az oktatásban: hogy az olyan eszközök, mint a ChatGPT, inkább a parancsikon-gondolkodást ösztönzik, nem pedig a mélyebb megértést. Egy olyan mesterséges intelligencia megtervezésével, amely szándékosan visszatartja a válaszokat az irányított érvelés javára, az Anthropic valami közelebbit hozott létre a digitális oktatóhoz, mint egy válaszmotorhoz.

Az időzítés jelentős. A ChatGPT 2022-es megjelenése óta az egyetemek a mesterséges intelligencia ellentmondásos megközelítéseivel küszködtek – egyesek egyenesen betiltották, míg mások feltételesen elfogadják. A Stanford HAI AI indexe azt mutatja, hogy a felsőoktatási intézmények több mint háromnegyede még mindig nem rendelkezik átfogó mesterségesintelligencia-politikával.

Az egyetemek a beépített védőkorlátokkal az egész egyetemen MI-hozzáférést kapnak
A Northeastern University 13 globális egyetemen valósítja meg a Claude-ot, amelyek 50 000 diákot és oktatót szolgálnak ki. Az egyetem a mesterséges intelligencia-központú oktatás élvonalába helyezte magát a 2025-ös északkeleti tanulmányi tervével Joseph E. Aoun elnök vezetésével, aki szó szerint megírta az AI oktatásra gyakorolt ​​hatásáról szóló könyvet a „ Robot-Proof ” címmel.

Ami figyelemre méltó ezekben a partnerségekben, az a méretük. Ahelyett, hogy a mesterséges intelligencia hozzáférését bizonyos tanszékekre vagy kurzusokra korlátoznák, ezek az egyetemek jelentős tétet kötnek arra, hogy a megfelelően megtervezett mesterséges intelligencia a teljes tudományos ökoszisztéma hasznára válhat – a szakirodalmi áttekintéseket készítő hallgatóktól a beiratkozási trendeket elemző adminisztrátorokig.

Feltűnő a kontraszt a korábbi oktatási technológiai bevezetésekkel. Az ed-tech korábbi hullámai gyakran személyre szabottságot ígértek, de szabványosítást biztosítottak. Ezek a partnerségek kifinomultabb megértést sugallnak arról, hogy a mesterséges intelligencia hogyan javíthatja az oktatást, ha a tervezés során nem csak a hatékonyságot, hanem a tanulási elveket is figyelembe veszik.

Az osztálytermen túl: az AI belép az egyetemi adminisztrációba
Az Anthropic oktatási stratégiája túlmutat a tanulók tanulásán. Az adminisztratív munkatársak a Claude segítségével elemezhetik a trendeket, és a sűrű politikai dokumentumokat hozzáférhető formátumokká alakíthatják át – olyan képességek, amelyek segíthetnek a szűkös erőforrásokkal rendelkező intézményeknek a működési hatékonyság javításában.

A több mint 400 amerikai egyetemet kiszolgáló Internet2- vel és a széles körben használt Canvas tanulásirányítási rendszert gyártó Instructure-val való együttműködés révén az Anthropic diákok millióihoz juthat el.

Míg az OpenAI és a Google hatékony mesterségesintelligencia-eszközöket kínál, amelyeket az oktatók innovatív oktatási célokra testreszabhatnak, az Anthropic’s Claude for Education egy egészen más megközelítést alkalmaz: a Socratic kérdésfeltevést közvetlenül az alaptermékekbe építi be a Tanulási módon keresztül, alapvetően megváltoztatva a tanulók alapértelmezés szerinti MI-vel való interakcióját.

A Grand View Research szerint 2030-ra 80,5 milliárd dolláros oktatástechnológiai piaci előrejelzés a pénzügyi tétre utal. De az oktatási tét nagyobb lehet. Ahogy az AI-műveltség elengedhetetlenné válik a munkaerőben, az egyetemekre egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy ezeket az eszközöket értelmesen integrálják a tantervbe.

A kihívások továbbra is jelentősek. Az oktatók felkészültsége az AI-integrációra igen eltérő, és az adatvédelmi aggályok továbbra is fennállnak az oktatási környezetben. A technológiai képességek és a pedagógiai felkészültség közötti szakadék továbbra is nagy akadálya a felsőoktatásba történő mesterséges intelligencia érdemi integrációjának.

Mivel a diákok egyre gyakrabban találkoznak mesterséges intelligenciával tanulmányi és szakmai életük során, az Anthropic megközelítése egy érdekes lehetőséget kínál: megtervezhetjük az AI-t, hogy ne csak a gondolkodásunkat végezze helyettünk, hanem segítsen nekünk jobban gondolkodni – ez a megkülönböztetés döntő fontosságú lehet, mivel ezek a technológiák az oktatást és a munkát egyaránt átformálják.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük