A Temu-hatás új fejezete: a Trendyol már itt van, és ha a divatnál nem áll meg, nehéz idők jöhetnek a magyar webshopoknak.
A magyar digitális piac talán legtapasztaltabb koponyája, Palocsay Géza – Árukereső, Jófogás, Pepita, most a GLS Hungary kelet-európai régiós stratégiai igazgatója – már tavaly figyelmeztetett: vigyázó szemünket a Temu mellett a török Trendyolra vessük. Ami valójában kínai.
„Elképesztően sok pénzük van, kínai tulajdon, arab társtulajdon, óriási terjeszkedésben vannak – mondta Palocsay a Forbes.hu-nak. – A kiadott kommunikációjuk szerint 2,5 milliárd dollárt költenek az Öböl mentén a következő egy–két évben. Most adtak át nagy logisztikai központot Romániában, ahonnan várhatóan az egész itteni régiót akarják majd ellátni.”
Tekertek a hangerőn
ATrendyolt 15 éve alapították, de csak 2024-ben indult el a régiónkban, azóta itthon is egyre népszerűbb a többi, globális piactéróriás mellett. Magukról azt kommunikálják, hogy 35 országban aktívak, és még többen elérhetők. Több mint 40 millió vásárlójuk és mintegy 250 ezer eladójuk van a platformon, több mint 1,5 milliárd termékkel világmárkáktól vagy saját márka alatt. Forgalmi becslés eddig nem született a Trendyol magyarországi működéséről, de nem szokás (még) a Temu szintjén emlegetni.