Öt éven belül 90 ezer robotkutyát és 40 ezer humanoid robotot szeretne értékesíteni az Omoda és Jaecoo autókat is gyártó Chery. A kínai cégcsoport Co-Create Co-Define rendezvényén közölték: belátható időn belül a termelésük 50 százalékát adnák majd a gépjárművek, míg a másik felét immár a robotok tennék ki.
A Morgan Stanley előrejelzése szerint a humanoid robotok piaca 2050-re 5000 milliárd dolláros üzletággá nőhet, egymilliárd humanoid robot használata esetén, a kapcsolódó ellátási láncokkal, karbantartással, támogatással együtt, amely már a globális autóipar gazdasági súlyával vetekszik. Még ennél is optimistább a Goldman Sachs és a Deloitte, ahol hat-, illetve hétezer milliárd dolláros humanoid piacot vetítenek előre.
Elon Musk ennél is merészebben álmodik
A Tesla- és a SpaceX vezére brutális növekedési potenciált lát ebben az üzetágban: szavai szerint mindenki akar majd magának legalább egy robotot.
Egy emberöltőn belül fejenként 3-5 robottal, világszerte 20-30 milliárddal számol.
Musk tizenöt éven belül, kezdetnek 10 milliárd humanoid robotot vizionál ipari és civil felhasználásban, ami az autógyártáshoz képest sokszoros növekedési lehetőséget kínál.
Évente 80–90 millió autó készül világszerte, ez a piac évek óta stagnál, így a növekedés új motorja az okoseszközök, az AI és a robotika lehet.
Az autóipari vállalatok előnye, hogy rendelkeznek akkumulátor-technológiával, autonóm mozgásfejlesztéssel és tömeggyártási tapasztalattal – ezek mind kulcselemek a robotfejlesztéshez.
Ezen a téren például a Tesla az Optimus, a Honda az ASIMO, a Boston Dynamics az Atlas, a kínai XPeng pedig az Iron projekten dolgozik. A Chery az AiMoga programján belül, Mornine néven fejleszti saját humanoid robotját, míg kutyarobotját Argosnak hívja.
A Chery egyértelműen a robotiparra tesz és annak fellendülésében látja a jövőt, derült ki a kínai cégcsoport éves Co-Create Co-Define rendezvényén a kínai Wuhu-ban, amire az Omoda-Jaecoo jóvoltából jutottunk el.
Tovább a cikkre: economx.hu (Vígh Gábor)