Az Amazon műholdas hálózata új arculatot kap

Az Amazon feltörekvő műholdas internet programja már nem Project Kuiper néven fut. Most egyszerűen „Leo” nevezték át. A névváltoztatásra akkor került sor, amikor a vállalat a jelek szerint a lakosági fogyasztokról a nagyobb kereskedelmi szerződések megszerzésére helyezi át a hangsúlyt.

A műholdas hálózat 2019 óta fejlesztés alatt áll , és ahogy az Amazon is elmondja, a Project Kuiper név eredetileg csak átmeneti jellegű volt. A Leo a hálózat alacsony Föld körüli pályán elfoglalt helyére utal, amelyet az űriparban általában „LEO”-nak neveznek.

Miközben az Amazon az év elején az első Kuiper-műholdak felbocsátásán dolgozott, a vállalat azzal dicsekedett , hogy a projekt egy „kezdeményezés a globális szélessávú hozzáférés növelésére”, amelynek nemes hangzású „küldetése a gyors, megfizethető szélessávú internet biztosítása” azoknak a közösségeknek, amelyeket a hagyományos internetszolgáltatók nem szolgálnak ki jól.

De, ahogy a TechCrunch korábban megjegyezte , a vállalat az elmúlt hónapokban megváltoztatta a szolgáltatás leírására használt nyelvezetet, mivel megállapodásokat kötött az Airbusszal és a JetBlue-val, így a hálózat még inkább versenybe került a SpaceX Starlink szolgáltatásával.

Az Amazon nem reagált a megkeresésekre.

A Kuiper fő GYIK oldalának 2024 végén archivált változata a fent említett „küldetést” , miszerint e közösségeket kell szolgálni, a bejegyzés tetejére helyezi. A megfizethetőség háromszor is szerepel a cikkben, az Amazon pedig „a Kuiper Projekt egyik alapelvének” nevezi.

„Az Amazon régóta elkötelezett az alacsony árak iránt, és nagy tapasztalattal rendelkezik olyan népszerű, olcsó eszközök építésében, mint az Echo Dot és a Fire TV Stick” – olvasható a válaszban az archivált bejegyzésben a Kuiper szolgáltatás költségeivel kapcsolatos kérdésre. „Hasonló megközelítést alkalmazunk a Kuiper Projekttel is.”

A költségekkel kapcsolatos kérdés-felelet már nem szerepel a Leo GYIK- ben , és a „megfizethetőség” szó sehol sem szerepel az oldalon.

Az új GYIK elején található szöveg is eltérő. Azt állítja, hogy a Leo az „Amazon alacsony Föld körüli pályán keringő műholdas hálózata, amelynek célja, hogy gyors és megbízható internetet biztosítson az ügyfelek és a közösségek számára a meglévő hálózatok hatókörén túl.”

Míg a Leo GYIK megemlíti, hogy a rossz internetkapcsolat „gazdasági hátrányt okozhat a világ kiszolgálatlan és alulszolgáltatott részein működő emberek, vállalkozások és más szervezetek számára”, a vállalat kevésbé konkrétan foglalkozik azzal, hogy ezeket a közösségeket az ügyfélkapcsolat középpontjába helyezi, mint korábban.

Az Amazon Leo új weboldala még nyíltabban hangsúlyozza az otthoni és kereskedelmi internetszolgáltatások prioritását. Hirdeti a „zökkenőmentes videohívások, 4K videók streamelése” és az „egész család internetigényeinek kezelése” lehetőségét.

A Leo „még vidéki és távoli helyeken is” való használatának gondolata szinte utólag merül fel a fő weboldalon, és a költségekről vagy a megfizethetőségről nincs említés.

Mindezek ellenére csütörtökön az Amazon közzétett egy feltűnő videót az LEO névváltoztatásáról. Többek között egy gyerek látható rajta, aki számítógépével ír leckét, profi driftversenyek, mentősök egy félreeső úton, egy tabletet használó gazdálkodó és egy mosodában táncoló pár. A videóhoz ezt írta: „Új név, ugyanaz a küldetés”.

Tovább a cikkre: techcrunch.com (Sean O’Kane)