Nem különösebben nagy újdonság, hogy a streaming videók megtekintése egyre népszerűbb szórakozási forma, mely lassan a tévéképernyők esetében is elsődlegessé válik.
A straming videoplatformok nézettsége jelentős mértékben nőtt az elmúlt években globálisan, értelemszerűen korosztálytól függően eltérő mértékben. Az online videók, sorozatok és filmek most új rekord nézettséget értek el az Egyesült Államokban.
A Nielsen adatai szerint a napi tévénézési átlagban elérte a 40,3%-ot a streamingszolgáltatások aránya, ami azt jelenti, hogy már csak nagyon kicsi (nagyjából 7 százalékpont) hiányzik ahhoz, hogy a kábeltévé és a sugárzott adások, vagyis jellemzően a lineáris tévézés elől megszerezze a trónt a streaming – legalábbis az USA-ban.
Ahol egyébként júniusban a legnépszerűbb online streamingplatform a tévénézők körében a YouTube volt, melyet a Netflix majd az Amazon Prime Video követ a sorban, a nálunk népszerű Max csak nyolcadik míg a Disney+ ötödik a listán.
Fontos, hogy a fenti statisztikák csak a tévé előtt pislogó szempárokkal számolnak, vagyis nem kalkulálja bele a Nielsen a számokba azokat a nézőket, akik más (okos)eszközön, például okostelefonon vagy tabelten keresztül fogyasztanak streaming tartalmat.