A szolgáltató már évekkel ezelőtt kivezette kínálatából a műholdas tévészolgáltatást az új előfizetők számára, utolsó lépésként jövőre a meglévő Sat TV előfizetők előtt is becsukja már az ajtót.
Tovább egyszerűsíti televíziós portfólióját a Magyar Telekom, és utolsó lépcsőként 2025. január 28-án megszünteti a műholdas televízió szolgáltatást, amit új előfizetők számára már három éve nem értékesít – közölte a szolgáltató. A meglévő Sat TV előfizetők eddig továbbra is használhatták a szolgáltatást, csak az nem volt tisztázott, hogy pontosan meddig.
A Telekom november elejétől kezdi meg az érintett ügyfelek tájékoztatását postai úton, és decembertől a műholdas TV szolgáltatáson belül egy külön képernyőn is felhívja a figyelmet a változásra. A folyamatos hálózatfejlesztések eredményeképpen, a jelenleg műholdas TV szolgáltatást igénybe vevők egy részének (az igénybevétel helyszínén elérhető sávszélesség és a telepíthetőség függvényében) a vállalat a korszerű, digitális technológiát nyújtó Telekom TV szolgáltatását ajánlja.
Ahol korszerű vezetékes hálózat nem áll rendelkezésre, ott a mobilhálózaton keresztül a Telekom TV GO szolgáltatás nyújthat megoldást. Bár ennek igénybevételi lehetőségei eltérhetnek a műholdas TV szolgáltatásnál megszokottól, de legkisebb, közszolgálati csomagjára (M1, M2, Duna, M4 Sport, M4 Sport+, Duna World, M5) díjmentesen tudnak szerződést kötni az érdeklődők – írja a szolgáltató.
A távközlési vállalat első féléves pénzügyi jelentése szerint már több mint 1,4 millió TV előfizetővel rendelkezik országszerte, ami 2,1 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. Ebből a június végi adatok alapján mindössze 4,2% tévézik műholdon keresztül, akiknek száma csökkenő tendenciát mutatott. A vállalat legújabb, Android operációs rendszeren futó Telekom TV előfizetőinek száma 2024. második félévében pedig már félmilliónál is több volt.
A Magyar Telekom 2008-ban tette elérhetővé a műholdas tévészolgáltatást, a cég pedig csaknem egy évtizede vezette be kínálatába az interaktív Sat TV platformot, hogy az akkoriban már egyértelműen favorizált IPTV-vel házon belül fel tudja venni a versenyt. Ezzel a Telekom számos értéknövelt szolgáltatása megjelenhetett olyan szolgáltatási területeken is, ahol a társaság nem rendelkezett saját hálózattal, vagy a hálózat paraméterei nem tették lehetővé, hogy a (lineáris) tévés tartalmak megfelelő minőségben megjelenjenek a nézőknél.
A vezetékes hálózat folyamatos fejlesztésének köszönhetően ugyanakkor hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a drágán fenntartható műholdas tévét legfeljebb olyan területeken érdemes az előfizetők számára ajánlani, ahol IPTV-s végpont bármilyen okból nem létesíthető.
A Telekom a tévés portfólió harmadik pillérét, a digitális kábeltévét már jóval korábban, 2014 nyarán elkaszálta, szintén elsősorban azzal a szándékkal, hogy az IPTV platform felé terelje az ügyfeleket, illetve felszabadítson olyan értékes kapacitásokat, melyet a HFC-hálózaton keresztül nyújtott internetszolgáltatás modernizálására lehet átcsoportosítani.