A Canal+ Csoport átadja a Direct One (egykori nevén UPC Direct) nevű műholdas szolgáltatást és ezzel együtt az ügyfeleket a kormányközeli 4iG Csoportnak. Ehhez kapcsolódóan bejelentették azt is, hogy az Európa különböző országaiban – Ausztriában, Csehországban Szlovákiában és a közelmúltban Hollandiában – történt sikeres bevezetések után Magyarországon is elérhető lesz a Canal+ streamigszolgáltatás.
A Canal+ Csoport a Media1-hez eljuttatott közleményében emlékeztet rá: több mint 50 országban van jelen és több mint 25 millió előfizetővel rendelkezik Európában, Afrikában és Ázsiában. Magyarországon a Direct One műholdas televízió- és műsorszolgáltatón keresztül forgalmazza kínálatát.
A vállalat közleménye szerint a Canal+ 2025-től a magyar piacra szánt, Canal+ márkanevű alkalmazást kínál majd a magyar ügyfelei számára, amely egyetlen platformon belül ötvözi az élő tévéadást és a streaminget, aggregálva a helyi- és nemzetközi tévécsatornákat, valamint a változatos műfajú, európai szellemiségű filmek és sorozatok széles választékát.
Platformjának közvetlen értékesítése mellett a Canal+ együttműködik az egyik vezető magyarországi távközlési szolgáltatóval, a 4iG-val, hogy támogassa a termékbevezetést, terjessze saját lineáris csatornáját és SVOD megoldását, amely 2025-től a 4iG ügyfelei számára is elérhető lesz.
A Canal+ továbbá átruházza műholdas TV, valamint B2B tevékenységét a 4iG-ra, aki továbbra is kiszolgálja az érintett ügyfeleket műholdas szolgáltatásán keresztül. (Vagyis a Direct One ügyfelek átkerülnek a kormányközeli 4iG Csoporthoz.)
Az előfizetők tartalomigényének kiszolgálásában a Canal+ – egyéb együttműködések mellett – főként a Csoport két leányvállalatára, a Studiocanalra és az SPI Internationalre számíthat. Az előbbi, vezető tartalomszolgáltató kínálatában több mint 8 ezer nemzetközi tartalom található. Az utóbbi, a tartalomterjesztés és műsorszórás meghatározó szereplője világszerte, FilmBox csatornáival már évek óta jelen van a magyarországi piacon, több mint 10 ezer nemzetközi filmet és sorozatot tartalmazó katalógussal rendelkezik. Továbbá a 2025-től induló tartalomszolgáltató kínálatában lesznek elérhetők kiemelkedő minőséget képviselő, saját gyártású Canal+ tartalmak, többek közt Az évszázad csalása, A brigád vagy a Django, amelyek a Direct One előfizetői számára már elérhetővé váltak az elmúlt hónapokban.
Jacques du Puy, a Canal+ International vezérigazgatója elmondta:
„Nagyon örülök a szolgáltatásaink magyarországi elindulásának, amely jól szemlélteti abbéli stratégiánkat, hogy a kínálatunkat digitalizáljuk, ezzel tovább erősítve pozíciónkat Európában. Az SVOD szolgáltatások piaca Magyarországon dinamikusan fejlődik és a CANAL+ célja, hogy jelentős helyet foglaljon el ezen a piacon. A 4iG megfelelő partner a bevezetés támogatásában. Bízunk benne, hogy a CANAL+ hiánypótló lesz a magyar piacon, egyesítve a lineáris csatornákat, a sportműsorokat, valamint a filmek és sorozatok legjavát.”