Az adatelemző cég szerint a hirdetési szintek átformálják a streaming piacot

A Kantar adat- és elemző cég szerint a fogyasztók egyre jobban kedvelik a hirdetésekkel támogatott streamelést.

A Kantar Worldpanel részlegének legújabb tanulmánya 2024 negyedik negyedévére vonatkozik.

Ez volt az az időszak, amikor az új igény szerinti videók előfizetőinek 35%-a a fizetős hirdetésekkel támogatott modelleket választotta, ami jelentős növekedés az előző évi 21%-hoz képest, amihez hozzájárult néhány alapvető, hirdetések nélküli szint eltávolítása.

A Kantar Global Insight igazgatója, Andrew Skerratt így nyilatkozott: „2024 negyedik negyedévi adataink jelentős elmozdulást mutatnak be a globális streamelési környezetben. Merész, innovatív, hirdetésekkel támogatott modellek, élő sportintegrációk és a prémium tartalmak iránti lankadatlan elkötelezettség újraírják a fogyasztói magatartás szabálykönyvét. Az olyan óriások, mint a Prime Video, a Netflix és az Apple TV+, nemcsak a játékban vannak, hanem újradefiniálják azt azáltal, hogy új közönséget ragadnak meg, és kíméletlen elkötelezettséget szítanak egy éles verseny arénájában.

A hirdetési réteget használók 43%-a elégedett a kapott értékkel – ez az arány meghaladja a hirdetésmentes előfizetési szintekét –, míg a VOD-háztartások mindössze 23%-a ellenzi a hirdetések megjelenítését.

Öt évvel a debütálás után 2024 a kitörés évének bizonyult az Apple TV számára. Az előfizetők 28%-a világszerte az Apple TV+-t nevezi elsődleges VPD-platformnak, ami 3 százalékpontos növekedés éves szinten. A Kantar szerint a jobb tartalomminőség, a lenyűgöző helyi és nemzetközi programok, a vonzó ajánlatok és a stratégiai promóciók mind hozzájárultak a fogyasztók általános elégedettségéhez.