A többek között a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot üzemeltető amerikai tech óriásnak feltett szándéka, hogy a világ leghosszabb telekommunikációs kábelével köt össze öt kontinenst. A Meta által meghirdetett Waterworth Projekt például az Egyesült Államok, India, Dél-Afrika és Brazília között létesít kapcsolatot.
Az eddigi legnagyobb mélytengeri telekommunikációs vonal, ha elkészül, kb. 50 ezer kilométer hosszú lesz, amely szerint a Meta ezzel messze átlépi eddigi, szinte csak a közösségi médiában betöltött szerepét, és erős gazdasági tényezővé válik technológiai, AI és infrastrukturális területen. A Waterworth Projekt ráadásul nemcsak a – 40 ezer kilométeres Egyenlítőt is jelentősen lepipáló – hosszúsági rekord miatt figyelemre méltó, hanem azért is, mert várhatóan a legnagyobb kapacitású ilyen építmény lesz.

A Meta szerint ez a kábel nagyobb gazdasági együttműködést tesz lehetővé az érintett régiók, létesítmények vagy technológiai szereplők között, mint eddig bármely más hasonló projekt.
„A tenger alatti kábelek a globális digitális infrastruktúra gerincét alkotják, és a világ óceánjain keresztüli interkontinentális információs forgalom több mint 95 százalékát teszik ki, lehetővé téve a zökkenőmentes digitális kommunikációt, videós élményeket, online tranzakciókat és egyéb szolgáltatásokat. A Waterworth Projekt egy több milliárd dolláros, többéves beruházás lesz, amely a világ digitális autópályáinak skáláját és megbízhatóságát kívánja erősíteni, három új óceáni folyosó megnyitásával, amelyek a szükséges, nagy sebességű kapcsolódást biztosítják a mesterséges intelligencia (AI) globális innovációjának előmozdításához” – áll a cég közleményében.
A Meta az elmúlt évtizedben több mint 20 mélytengeri kábel fejlesztését támogatta.
A Waterworth Projekttel a vállalat azt ígéri, hogy tovább fejleszti a mérnöki tervezést a kábelek ellenállóképességének megőrzésére, lehetővé téve ezzel a világ legnagyobb, 24 szálpáros kábelprojektjének megépítését, és növelve a telepítés sebességét. A közösségimédia-cég mindemellett olyan „elsőként alkalmazott” irányítást vezet be, amely akár 7000 méteres mélységben is képes fejlettebb talajba süllyesztési technikát alkalmazni, ugyanúgy a magas kockázatú törésvonalak mentén, mint a sekélyebb vizekben, ahol például a hajóhorgonyok okozta károkat kell elkerülni.