Felzabálja az AI a híroldalak organikus forgalmát

Már számokban is mérhető több nagy külföldi hírportál forgalmának drámai visszaesése, ami az AI-keresők miatt is fokozódhat.

A Google eddig az AI Overview nevű funkcióval próbálta a keresőt és a mesterséges intelligenciát közel hozni egymáshoz – a találati oldalak tetején megjelenő, AI által készített összefoglalók bár eleinte finoman szólva problémásan működtek, a gyermekbetegségeket azonban mára csaknem teljesen kinőtte a rendszer. A Google szerint az AI által készített összefoglalókat már havonta átlagosan 1,5 milliárd ember látja és a többségük használja is, azaz az összefoglalóban szereplő linkekre kattint. A következő lépés voltaképpen a kereső chatbottá transzformálása lett, az először márciusban demózott AI Mode-ról május végén újabb részleteket árult el a társaság.

Ahogy a Google keresőből egyre inkább válaszadó robottá alakul, magával hozza azt is, hogy zuhanópályára került a kiadók forgalma – hívja fel a figyelmet a problémára a Wall Street Journal több oldalról is adatokat hozó cikke. A HuffPost asztali és mobilos weboldalainak organikus keresésekből származó forgalma az elmúlt három évben több mint felére esett vissza, és a Washington Post esetében is körülbelül ekkora csökkenést lehet látni – mutatja a SimilarWeb digitális piaci adatszolgáltató friss kimutatása.

Tovább a cikkre: HWSW.hu