A TikTok már nemcsak szórakoztat, hanem vásárlásra is csábít: a videókban bemutatott termékeket egy kattintással meg lehet venni az alkalmazáson belül. Az új funkció felforgathatja az e-kereskedelmet, de adatvédelmi aggályokat is felvet.
Eddig, ha valakinek megtetszett egy termék a közösségi médiában, és meg akarta vásárolni, meg kellett keresnie az adott webáruházat, majd ott megtalálnia a terméket. A kínai videómegosztó ezt a módszert most megváltoztatja: a TikTok Shop lehetővé teszi, hogy a felhasználók közvetlenül az alkalmazáson belül vásároljanak.
A rendszer úgy működik, hogy influenszerek vagy vállalatok rövid videókban, illetve élő közvetítésekben mutatják be termékeiket.
A videóban megjelenik egy gomb, amelyen keresztül a felhasználók azonnal megvehetik a terméket.
A vásárlás véglegesítéséhez a vevőknek meg kell adniuk a fizetési adataikat és a címüket is a TikTok-on.
A tagesschau.de német hírportál azt írja, hogy öt németországi cég él már a TikTok által felkínált lehetőséggel, és bár a felhasználók számára kényelmes az új megoldás, a vállaltoknak új kihívást is jelent.
A TikTok Shop nemcsak videókon és élő közvetítéseken keresztüli vásárlást kínál, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a vállalatok saját webáruházat hozzanak létre az alkalmazáson belül.
Tovább a cikkre: economx.hu