A Revolut először reagált a felhasználói panaszokra a számlák zárolása és a tranzakciók késése miatt. A fintech cég közölte, hogy a korlátozások jogi kötelezettségek teljesítését szolgálják, nem pedig technikai hibákból erednek. A Revolut szerint minden tranzakciót szankciós ellenőrzéseknek vetnek alá az EU, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szabályai alapján.
A Revolut hangsúlyozta, hogy minden ügyfelet és tranzakciót globálisan ellenőriznek a nemzetközi szankciós listák alapján, és kötelesek leállítani minden olyan ügyletet, mely akár közvetve is érintett tiltott országokat, személyeket vagy vállalatokat. Ezek közé tartoznak például Oroszország bizonyos szektorai, illetve az olyan országok és területek, mint Irán, Kuba, Észak-Korea, Szíria, valamint a Krím, Donyeck, Luhanszk, Herszon és Zaporizzsja régiók.
A vállalat szerint a vizsgálatok célja az, hogy a pénzügyi rendszer ne szolgálhasson szankciók kijátszására vagy tiltott tranzakciók fedezésére. Emiatt előfordulhat, hogy egyes utalásokat ideiglenesen visszatartanak vagy alaposabb vizsgálat alá vonnak.
A Revolut elismerte, hogy ezek az ellenőrzések „bizonyos késéseket okozhatnak” a pénzforgalomban, de a törvényi megfelelés mindenek felett áll.
Tovább a cikkre: vg.hu