A TikTokon kiválaszthatod, hogy mennyi mesterséges intelligencia által generált tartalmat szeretnél látni

A TikTok, egy olyan alkalmazás, ami egykor csak a felhasználók által generált tartalmak helye volt, egy új beállítást vezet be, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák, mennyi mesterséges intelligencia által generált tartalmat szeretnének látni a „For You” hírfolyamukban. A vállalat fejlettebb címkézési technológiákat is bevezet a mesterséges intelligencia által generált tartalmakhoz.

Az új mesterséges intelligencia által generált tartalom (AIGC) vezérlő az alkalmazás Témák kezelése eszközén belül jelenik meg, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák, mit látnak a TikTokon.

„A Témák kezelése már lehetővé teszi az emberek számára, hogy beállítsák, milyen gyakran látnak több mint 10 kategóriához – például a Tánchoz, a Sporthoz, valamint az Ételhez és italhoz – kapcsolódó tartalmakat” – magyarázta a TikTok egy blogbejegyzésben . „Ezekhez a vezérlőkhöz hasonlóan az AIGC beállítás is arra szolgál, hogy segítsen az embereknek a hírfolyamukban található tartalmak változatos skáláját testre szabni, ahelyett, hogy teljesen eltávolítanák vagy lecserélnék a tartalmakat a hírfolyamokban.”

A lépésre akkor került sor, amikor olyan cégek, mint az OpenAI és a Meta, elkezdtek mesterséges intelligencia által generált hírfolyamokat használni. Szeptemberben a Meta kiadta a Vibes-t, egy új hírfolyamot, amely mesterséges intelligencia által generált rövid videók megosztására és létrehozására szolgál. Néhány nappal a Meta indulása után az OpenAI kiadta a Sora-t , egy közösségi média platformot, amely mesterséges intelligencia által generált videók létrehozására és megosztására szolgál.

A Sora indulása óta realisztikus, mesterséges intelligencia által generált videókat tettek közzé a TikTokon. Emellett sok TikTok-felhasználó a mesterséges intelligenciát használja más témákról, például történelemről vagy hírességekről szóló bejegyzések vizuális elemeinek elkészítéséhez .

A TikTok azt állítja, hogy az új, mesterséges intelligencia által generált tartalomvezérléssel azok a felhasználók, akik kevesebb ilyen tartalmat szeretnének látni, mostantól csökkenthetik a mennyiséget, míg azok, akik élvezik, választhatják, hogy többet látnak belőle.

Az új funkciót a Beállítások > Tartalombeállítások > Témák kezelése menüpontban érheted el. Ezután a különböző témák, beleértve a mesterséges intelligencia által generált tartalmakat is, csúszkájának mozgatásával állíthatod be, hogy az adott tartalomból mennyit szeretnél látni az „Önnek” hírfolyamodban.

A változás a következő hetekben lép életbe, mondja a TikTok.

A mesterséges intelligencia által generált tartalmak címkézésének fejlesztése érdekében a TikTok most egy „láthatatlan vízjelezés” nevű technológiát tesztel.

A TikTok már most is megköveteli a felhasználóktól, hogy realisztikus, mesterséges intelligencia által generált tartalmakat címkézzenek fel, és a C2PA Content Credentials nevű iparágközi technológiáját használja , amely metaadatokat ágyaz be a tartalomba, amelyek tudatják vele és más platformokkal, hogy valami mesterséges intelligencia által generált. A TikTok azonban megjegyzi, hogy ezek a címkék eltávolíthatók, ha a tartalmat újra feltöltik vagy szerkesztik más platformokon.

Az új „láthatatlan vízjelekkel” a TikTok egy újabb biztonsági réteget ad hozzá egy olyan vízjel használatával, amelyet csak ő tud elolvasni. Ez azt jelenti, hogy mások számára nehezebb lesz eltávolítani azt.

A TikTok láthatatlan vízjeleket kezd hozzáadni a mesterséges intelligencia által generált tartalmakhoz, amelyeket olyan TikTok eszközökkel készítettek, mint az AI Editor Pro. Ezeket a vízjeleket a C2PA tartalomhitelesítő adataival feltöltött tartalmakhoz is hozzáadja. A vállalat szerint ezek a vízjelek segítenek majd a tartalom megbízhatóbb címkézésében. A TikTok megjegyzi, hogy továbbra is beolvassa a C2PA tartalomhitelesítő adatait, és hozzáadja azokat a platformján készült mesterséges intelligencia által generált tartalmakhoz.

Ezen erőfeszítésekhez kapcsolódóan a TikTok azt is bejelentette, hogy elindít egy 2 millió dolláros mesterséges intelligencia-műveltségi alapot, amely olyan szakértőknek, mint a nonprofit Girls Who Code szervezet , szól, hogy olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek az embereket a mesterséges intelligencia használatáról és biztonságáról tanítják.

Tovább a cikkre: techcrunch.com (Aisha Malik)