A Meta lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hirdetésekbe ágyazott chatbotokat hozzanak létre

A Meta Connect 2024 fejlesztői konferencián a Menlo Parkban szerdán a Meta bejelentette, hogy AI-alapú üzleti chatbotjait kiterjeszti a WhatsApp és a Messenger márkáira, kattintással üzenetküldő hirdetések segítségével.

Mostantól a vállalkozások hirdetésekbe ágyazott chatbotokat állíthatnak be, amelyek beszélnek az ügyfelekkel, támogatást kínálnak és megkönnyítik a rendeléseket – mondja Meta. „A gyakori vásárlói kérdések megválaszolásától a termékek megbeszéléséig és a vásárlás véglegesítéséig ezek az üzleti mesterséges intelligencia eszközök segíthetnek a vállalkozásoknak több ügyfelet elérni, és növelni az eladásokat”

A Meta továbbra is egyre több hirdetési termékét és eszközét injektálja mesterséges intelligenciával. Májusban a cég lehetővé tette a hirdetők számára, hogy teljesen új hirdetési képeket hozzanak létre mesterséges intelligencia segítségével , és AI által generált alternatív hirdetési címsorokat helyezzenek be. Júniusban pedig a Meta megkezdte a mesterséges intelligencia alapú ügyfélszolgálat tesztelését a WhatsApp-ot használó vállalkozások számára, amely automatikusan válaszol a gyakran ismételt kérdésekre vonatkozó ügyfelek kérdéseire.

A Meta azt állítja, hogy több mint egymillió hirdető használja az AI hirdetési eszközeit, és a múlt hónapban 15 millió hirdetést hoztak létre az eszközökkel.

Meta szerint az AI-hirdetések növelik az átkattintási arányt. De vannak bizonyítékok arra, hogy az ügyfelek nem szeretik a chatbotokat tartalmazó hirdetéseket. Az év elején a Callvu ügyfélélmény-platform megbízásából készült felmérés szerint az emberek többsége szívesebben vár legalább egy percet, hogy beszéljen egy élő ügyfélügynökkel, mintsem hogy azonnal csevegjen egy mesterséges intelligenciával.