A Facebook-partnere bevallotta, hogy a célzott hirdetésekhez tudtunk nélkül, a telefon mikrofonján keresztül lehallgatja a beszélgetéseket

Szinte amióta okostelefonunk van, az volt a hiedelem, hogy titokban lehallgatják beszélgetéseinket, hogy célzott hirdetéseket jelenítsenek meg; a legtöbb ember tapasztalt már olyan hirdetést a Facebookon, amelyről nemrég beszélt. Mindig is azt állították, hogy ilyen típusú adatvédelmi inzultáció nem történik meg. Egy marketingügynökség azonban, amelynek ügyfelei között szerepelt a Facebook és a Google is, bevallotta, hogy az „Active Listening” funkciót használja, amely lehallgatja a beszélgetéseket a telefon mikrofonján keresztül adatgyűjtés céljából.

https://www.facebook.com/reel/219172872549072

A Cox Media Group (CMG) pitch deck-je, amelyet a 404 Media látott , azt állítja, hogy a marketingcég mesterséges intelligencia-alapú Active Listening szoftverét használja a valós idejű adatok rögzítésére a telefonhasználók beszélgetéseinek meghallgatásával. A dia hozzáteszi, hogy a hirdető ügyfelek párosíthatják az összegyűjtött hangadatokat viselkedési adatokkal, hogy megcélozzák a piacon belüli fogyasztókat.

A csomag megjegyzi, hogy a fogyasztók „adatnyomokat hagynak maguk után beszélgetéseik és online viselkedésük alapján”, és hogy az Active Listening 470+ forrásból gyűjti és elemzi a viselkedési és hangadatokat.

Az is kiderült, hogy a CMG ügyfelei közé tartozik a Facebook, a Google és az Amazon, bár nem részletezi, hogy használták-e az Active Listening eszközt.

Amikor a 404 Media megkereste a Google-t, hogy észrevételeket tegyen a CMG-vel való kapcsolatáról, a keresőóriás eltávolította a csoportot a Partners Program webhelyéről, ami arra utalt, hogy a továbbiakban nem működik együtt az ügynökséggel.

Igen, összeesküvés-elméletnek hangzik. De lehet, hogy a telefonunk tényleg lehallgat minket?

A nagy márkák már túl sokat tudnak rólunk. A Cox Media Group „Active Listening” szoftvere azonban egy teljesen új hátborzongató réteget ad hozzá

A világ konspirációs teoretikusai, tépjék le azt a fóliakalapot, és hajoljanak meg: (valamennyire) igazuk volt. Annak ellenére, hogy nagyjából mindenkinek van története, amikor valamiről cseveg, csak azért, hogy egy hirdetést láthasson az eszközön, azt az elképzelést, hogy a telefon aktívan hallgat rád, már régen ostobaságnak tartották. Végül is a márkáknak nem kell így lehallgatniuk – már több millió adatponthoz férnek hozzá, amelyek részletes képet alkotnak az Ön szokásairól és előre jelzett vásárlásairól.

De csak azért, mert a márkáknak nem kell hallgatniuk az Ön beszélgetéseit, ez nem jelenti azt, hogy ne lennének olyan cégek, amelyek hátborzongató új módszereket találnának ki az adatok bányászatára. A 404 Media, egy tech-központú híroldal, a közelmúltban szerzett egy pitch decket a Cox Media Group-tól (CMG), amely az „Active Listening” szoftverét hirdette , amely a hirdetéseket az alapján célozza meg, hogy mit mondanak az emberek az eszközeik mikrofonja közelében. A prezentáció nem határozza meg, hogy ezek a hangadatok okostévékből, okoshangszórókból vagy okostelefonokból származnak-e, de a dián, ahol „a hang (és eszközeink mikrofonja) erejét” dicsérik, van egy kép, amelyen az emberek a telefonjukat nézik.

Nem fogok a kiszámítható Black Mirror-re hivatkozni, mert a CMG-nek már van. Amikor a 404 Media tavaly beszámolt az Active Listening-ről, a CMG webhelyén a következő (most már törölt) szócikk szerepelt: „Mit jelentene… ha megcélozná azokat a potenciális ügyfeleket, akik napi beszélgetéseik során aktívan megvitatják szolgáltatásai iránti igényüket ? Nem, ez nem egy Black Mirror epizód, hanem a Voice Data.”

Nehéz megmondani, hogy mennyire elterjedt ez a szolgáltatás, de a CMG paklijában a Facebook, a Google és az Amazon szerepel partnerei között – bár ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy partnerek lettek volna a technológia kiaknázásában. Az Amazon a maga részéről azt mondta, hogy soha nem dolgozott együtt a CMG-vel, és a Google a 404-es jelentés után eltávolította a CMG-t a partnerprogramjából. A Meta, a Facebook anyavállalata közölte, hogy vizsgálja, hogy a CMG megsértette-e a szolgáltatási feltételeit. Noha sok részlet homályos, az egyértelmű: a magánélet rég meghalt. Egyes hirdetők számára semmi sem tilos – még kísérletek is történtek a „célzott álom-inkubációval”, hogy megkíséreljék felépíteni álmait. A jövő egy aprólékosan személyre szabott, erősen célzott rémálom.