Rá sem fogunk ismerni a fizetésekre: ez lesz a készpénz sorsa

Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője szerint a beágyazott fizetési megoldásoké a jövő, azonban a készpénz megfoghatósága sokak számára érték, ezért még várhatóan sokáig velünk marad.

Alapvetően változnak meg a mindennapjaink, pár év múlva teljesen másként fizetünk majd, mint ma. Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője szerint a beágyazott fizetési megoldásoké a jövő, a bankok közvetlen szerepe csökken, miközben újra a kereskedő és a vásárló között zajlik majd a fizetés.

„Talán a legnagyobb változás az lesz, hogy – bármennyire is furcsa – mintha visszamennénk az időben. Régen is a kereskedő/tulajdonos és a vásárló között zajlott az üzlet, a termékek átadása és kifizetése – most lényegében újra ez lesz, hiszen az azonnali fizetési megoldásokkal, appokkal, QR-kódos fizetéssel a felek között köttetnek meg az üzletek. Sok esetben a résztvevők számára a bankok egyáltalán nem lesznek érintve a tranzakcióban” – mondta el Ángyán Balázs.

A háttérfolyamatokat tekintve bonyolult ugyan a beágyazott fizetési megoldások rendszere, azonban a népszerűségét pont az adja, hogy a felhasználók ebből semmit sem észlelnek: számukra egyetlen gombnyomás a vásárlás, az ügyintézés.

„Ezen pénzügyi szolgáltatások mögött nem feltétlenül bankok, hanem jelentős nemzetközi fintech cégek állnak, amelyek teljeskörű folyamatokat végeznek el tizedmásodpercek alatt. Felmérik az ügyfél hitelképességét, képesek a késleltetett fizetésre, átváltanak helyettünk. Ezekre a folyamatokra mindenképp figyelnünk kell, mert az embedded payment megoldásoké a jövő” – mondta el a Számlázz.hu ügyvezetője, aki azt is kiemelte, hogy a jövőben az a szolgáltató tudja megtartani az ügyfeleit, amely a legjobb felhasználói élményt adja. A modern ügyfelek ugyanis nagyon nem szeretik a felesleges időrablást és kattintást.

A változások az eladók, gyártók számára is új világot teremtenek. A döntéseket ugyanis sok esetben nem az ember hozza majd meg, hanem a gép.

„Ha eddig valaki cipőt akart eladni, a potenciális vásárlóknak reklámozta a cipőt. Eddig. Egyre több vásárló azonban ma már a mesterséges intelligenciától kér tanácsot: mit vegyen, kitől és mennyiért? A pénzügyi szolgáltatók és a gyártók így már nem elsősorban a fogyasztókra céloznak majd, hanem a mesterséges intelligenciát kell befolyásolniuk” – fogalmazott Ángyán Balázs.

Tovább a cikkre: economx.hu