A Google elkezdte mesterséges intelligencia módban megjeleníteni a hirdetéseket, ami a vállalat „válaszkeresője”, nem pedig keresőmotorja.
Az AI mód már egy éve elérhető, és mindenki számára ingyenesen hozzáférhető.
Ha fizetsz a Google One-ért, a mesterséges intelligencia mód lehetővé teszi a fejlett modellek közötti váltást, beleértve a Gemini 3 Pro-t is, amely interaktív felhasználói felületet generál a kérdések megválaszolásához.
Eddig a Google elkerülte a hirdetések megjelenítését mesterséges intelligencia módban, mert így vonzóbbá vált a felhasználói élmény.
Ezzel egy időben a Google lassan a mesterséges intelligencia felé tereli a felhasználókat abban a reményben, hogy az emberek megszokják az ötletet, és végül a ChatGPT-t vagy a Google Keresést fogják használni.
Google most mesterséges intelligencia által támogatott válaszokban is bevezet hirdetéseket.
Ezek a hirdetések „szponzorált” címkével vannak ellátva, mivel a Google-nek be kell tartania a vonatkozó törvényeket, és hasonlóak a mesterséges intelligencia válaszaiban szokásos linkekhez (idézetekhez).
Azt vettük észre, hogy ezek a hirdetések a válasz alján jelennek meg, szemben az idézetekkel, amelyek többnyire a jobb oldalsávban láthatók.
Lehetséges, hogy a Google tesztjei azt találták, hogy a válasz alján található hirdetések magasabb CTR-rel (átkattintási aránnyal) rendelkeznek, vagy ez az egyik kísérlet lehet.
Mit gondolsz? Szerinted az emberek ugyanannyiszor kattintanának a hirdetésekre mesterséges intelligencia módban, mint a hagyományos keresések során?
Tovább a cikkre: bleepingcomputer.com (Mayank Parmar)