Felmérések szerint az AI-chatbotokat használó oldalak jobb konverziós rátával dolgoznak és több sikeres eladással büszkélkedhetnek még az olyan kiemelt időszakokban is, mint a Black Friday akciók napjai.
Egyre többen használják az Amazon chatbotját, a Rufust, ami segíti a sikeres eladások létrejöttét is – derül ki a Sensor Tower adataiból.
Az Egyesült Államokban a Black Friday időszaka alatt – az előző 30 naphoz viszonyítva – az Amazonon 100 százalékkal nőttek az eladások, míg a Rufust nem használó platformok esetében mindössze 20 százalékos növekedés volt megfigyelhető.
Ezzel együtt az is kiderült, hogy a Rufus chatbotot használó oldalak látogatottsága 35 százalékkal nőtt, míg a többi oldal esetében átlagosan 20 százalékos növekedés volt tapasztalható.
A Rufus még 2024-ben vált elérhetővé a szélesebb közönség részére az Egyesült Államokban, célja pedig, hogy gördülékenyebbé tegye a vásárlást és megkönnyítse a termékek megismerését – hasonlóan a ChatGPT chatbotjához, amely a Shopify kínálatából ad ajánlásokat.
Az ünnepi időszakhoz közeledve egyre inkább az látható, hogy a webáruházak nyitnak az AI-eszközök felé, hogy versenyképesek maradjanak az olyan e-kereskedelmi vállalatok mellett, mint a Shopify.
Tovább a cikkre: mediafuture.hu (Gábor Bálint)