Az első hidrogénüzemű repülőgépet luxusra és kalandra tervezték

Biztosan hallottál már sok negatív és pozitív dolgot az elektromos járművekről. Hogyan csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást, és hogyan ösztönzik a kormányok a polgárokat arra, hogy az elektromos járműveket alkalmazzák új közlekedési módként. Csendben a háttérben az erősebb, zéró emissziós járművek – amelyek csak vízgőzt bocsátanak ki – köröznek, de jelenleg sokkal ritkábbak. Ezek olyan hidrogénüzemű járművek, amelyek továbbra is az elektromos járművek árnyékában maradnak, de nem állnak túl messze attól, hogy a potenciális jövővé váljanak.

Ezek egyik megtestesítője a Sirius Aviation AG első hidrogénüzemű VTOL repülőgépei, amelyek nemrégiben debütáltak a londoni MOVE Expón. A luxus és a fenntarthatóság megtestesítőjeként megalkotott új Sirius tiszta energiájú repülőgépek paradigmaváltást hozhatnak a privát légiközlekedési élményben csúcskategóriás dizájnnal és zéró emissziós technológiával.

Tervező: Sirius Aviation AG

A Sirius két hidrogénüzemű VTOL repülőgépet mutatott be: a CEO Jet modellt és egy Adventure Jet változatot. Ezek a BMW Designworks-szel és a Sauber-csoporttal együttműködésben készültek, és valószínűleg 2025-ben hajtják végre első hivatalos repülésüket emberrel a fedélzetén. Igen, ezeket az izgalmas repülőgépeket emberek szállítására tervezték.

A CEO Jet például, ahogy a név is feladja, a két csúcskategóriás vezetői repülőgép. Az izgalmakat keresők számára tervezett Adventure verziótól eltérően a vezérigazgató az üzleti utazások igényeit szem előtt tartva. Három utas befogadására alkalmas, és pont-pont leszállásokhoz készült, akár 323 mph végsebességgel és 1150 mérföldes hatótávolsággal. A CEO Jet belseje barna bőrrel, környezeti világítással és egy nagy ablakkal rendelkezik, ahonnan panorámás kilátás nyílik a szabadba. A repülési információk megjelenítéséhez egy előlap nélküli monitor is fel van szerelve.

A VTOL kalandmodelljét öt utas és egy pilóta számára tervezték, hogy egy töltéssel több mint 650 mérföldön keresztül dzsungeleken és hegyeken suhanjanak át, és fedezzék a tájat nagy magasságokból. A robusztus repülőgép fel van szerelve off-grid képességekkel, emellett vészfutóművel is rendelkezik, beleértve a vízre való leszálláshoz szükséges úszókarokat. Mindkét repülőgép 28 légcsatornás ventilátorral rendelkezik, amelyek közül 20 a szárnyak mentén, míg a maradék nyolc a szárnyban található. Mindezeket különálló villanymotorok hajtják.