Egy közelmúltban készült Kantar-tanulmány azt mutatja, hogy a fogyasztók nagy érdeklődést mutatnak az 5G Broadcast iránt: a válaszadók kétharmada el tudja képzelni a mobileszközökre szánt új sugárzási technológiát az internetes streamelés jó alternatívájaként.
Az útközben használható formátumok tekintetében a legerősebb érdeklődés a lineáris televíziózás volt. Ma a válaszadók 12%-a már napi rendszerességgel fogyaszt hagyományos tévécsatornákat otthonon kívül. Ez a használat jelentősen növekedhet az 5G Broadcast révén.
A válaszadók kétharmada érdeklődik az 5G Broadcast iránt, mint „televízióról”, 36%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy nagyon is érdeklődik. A legfontosabb jellemzők a mobilhálózat vagy Wi-Fi nélküli hozzáférés, a stabil átvitel a hálózat túlterhelése nélkül, a kiegészítő felszerelések hiánya és az adatmennyiség fogyasztása nélküli használat.
Az 5G Broadcast nem érinti a mobil ügyfelek adatforgalmát. Ezt követően az érdeklődők 68%-a nyilatkozott úgy, hogy ezen az új vételi infrastruktúrán keresztül gyakrabban szeretne élő televíziós tartalmat, azaz lineáris tévét fogyasztani, 28%-uk pedig jelentősen gyakrabban. A konkrét tartalmakat tekintve a klasszikus televíziózás iránt a legnagyobb az érdeklődés. Az 5G Broadcast használata iránt érdeklődő vizsgálati résztvevők 61%-a közszolgálati és kereskedelmi műsorszolgáltatók lineáris televíziós csatornáit nézné.
A tanulmány további eredményei azt mutatják, hogy az 5G Broadcast használata a legvalószínűbb a mindennapi helyzetekben érdekes. A leendő 5G Broadcast-felhasználók mindenekelőtt el tudják képzelni, hogy a pályaudvarokon, repülőtereken vagy az orvosnál (58%), busszal vagy vonattal (52%), parkokban vagy más nyilvános helyeken várakoznak a TV-vel. 37%).
„A tanulmány megerősíti, hogy jó úton haladunk az 5G Broadcast mint a műsorszórás új terjesztési csatornájával” – mondta Francie Petrick, a Media Broadcast német műszaki szolgáltató ügyvezető igazgatója. „A hallei (Saale) 5G Broadcast kísérleti programunkkal most minden érdeklődőnek lehetőséget kínálunk arra, hogy egyéni igényei szerint tesztelje a jövő technológiáját.”
A felmérést a Kantar piackutató intézet készítette a Media Broadcast megbízásából, a BR, NDR, rbb és SWR ARD műsorszolgáltatók támogatásával. 16 éven felülieknek szólt, és 2024. április vége és május eleje között zajlott le. Az online felmérésben több mint 2000 válaszadó vett részt. A tanulmány célja az volt, hogy betekintést nyerjen a lakosság 5G Broadcast iránti érdeklődésébe. Az eredmények betekintést nyújtanak abba, hogy a fogyasztók milyen mértékben látják hozzáadott értéket a személyes használatra szánt 5G Broadcastban.