Új mérföldkőhöz ért a második negyedévben a Google saját felhős divíziója, mely fennállása óta először ért el tízmilliárd dolláros árbevételt.
Az Alphabet hosszú éveken keresztül messziről szemlélte csupán, hogy a globális felhőszolgáltatói szegmens két nagyágyúja, az Amazon és a Microsoft hogyan osztják fel egymás között a piacot, a cég ugyanakkor kitartó munka – és nem kevés befektetés – árán mára elérte, hogy a korábbi kettő helyett három élcsapatból álljon a mezőny.
A vállalat tegnap közzétett második negyedéves üzleti jelentése alapján legalábbis a Google Cloud üzletág fontos mérföldkőhöz ért június végére, nagyjából azzal egy időben, mikor az Alphabet értéke először haladta meg a kétbillió dollárt.
A cég felhőszolgáltatásokból származó árbevétele ezzel párhuzamosan a negyedév során először törte át a tízmilliárd dolláros lélektani határt, miközben a működési profit szintén a lélektani egymilliárd dollár felé került valamivel (1,172 milliárd dollár lett a nem auditált záróérték).
Az Alphabet teljes árbevétele elérte a 85 milliárd dollárt a negyedévben, ami nagyjából 14%-os éves növekedésnek felel meg, miközben a profit 23,6 milliárd dollárra ugrott – derül ki az üzleti jelentésből.
A növekedés motorját ezúttal is a keresőszolgáltatás jelentette, mely egyedül 48,5 milliárd dollárral járult hozzá a masszív árbevételhez – emellett a fent említett Google Cloud üzletág általános jó szereplését emelte ki a menedzsment az eredmények ismertetését követő konferenciahívás során.
A kereső mellett a YouTube- és display hirdetésekért felelős hirdetési üzletág összességében 64,6 milliárd dollárt hozott a második negyedévben az Alphabet konyhájára.