A Microsoft ma délután megtekintette a Google mesterséges intelligencia által vezérelt keresési tapasztalataira adott válaszát : a Bing generatív keresést.
A jelenleg csak a felhasználók „kis százaléka” számára elérhető Bing generatív keresés , amelyet a nagy és kicsi generatív AI-modellek kombinációja támaszt alá (az anyu az, hogy pontosan melyik modellekre utal), összesíti az internetről származó információkat, és összefoglalót generál válasz a keresési lekérdezésekre.
Például, ha egy felhasználó rákeres a „Mi az a spagetti western?” A Bing generatív keresése információkat jelenít meg a film alműfajának történetéről és eredetéről, valamint a legjobb példákat, valamint linkeket és forrásokat, amelyek megmutatják, honnan származnak ezek a részletek. A Google hasonló mesterségesintelligencia-áttekintések funkciójához hasonlóan lehetőség van az AI által generált összefoglalók elvetésére a hagyományos kereséshez ugyanazon az eredményoldalon.
„Ez egy másik fontos lépés a Bing keresési élményének fejlesztésében, és nagyon várjuk, hogy visszajelzéseket kapjunk ezen az úton” – írja a Microsoft a hivatalos blogján közzétett bejegyzésében . „Lassan bevezetjük, és időt szakítunk, visszajelzéseket gyűjtünk, tesztelünk és tanulunk, és azon dolgozunk, hogy nagyszerű élményt teremtsünk, mielőtt szélesebb körben elérhetővé tesszük… Bízunk benne, hogy további frissítéseket oszthatunk meg az elkövetkező hónapokban.”
A Microsoft ragaszkodik ahhoz, hogy a Bing generatív keresése, amely fejleszti a mesterséges intelligencia által generált csevegési válaszokat, amelyeket 2023 februárjában indított el a Bingen, „hatékonyabban teljesítse(k) a felhasználó lekérdezésének szándékát”. De sokat írtak arról, hogy az AI által generált keresési eredmények rosszul sültek el.
A Google mesterséges intelligencia áttekintése hírhedten azt javasolta, hogy ragasztót kenjünk a pizzára . Az Arc Search azt mondta az egyik riporternek, hogy a levágott lábujjak végül vissza fognak nőni . A Genspark néhány fegyvert ajánl, amelyekkel megölhet valakit . A Perplexity pedig más csatornák, köztük a CNBC, a Bloomberg és a Forbes által írt hírcikkeket tépte ki anélkül, hogy megadta volna a nevét vagy forrását.
A mesterséges intelligencia által generált áttekintések azzal fenyegetnek, hogy kannibalizálják azon webhelyek forgalmát, ahonnan az információikat szerzik. Valójában már így is vannak, egy tanulmány szerint az AI-áttekintések negatívan befolyásolhatják a kiadói forgalom körülbelül 25%-át a cikkek linkjeire való hangsúlytalanítás miatt.
A Microsoft a maga részéről ragaszkodik ahhoz, hogy „fenntartsa a webhelyekre leadott kattintások számát”, és „pontosan megvizsgálja, hogyan befolyásolja a generatív keresés a kiadók forgalmát”. A cég önkéntesen nem támasztja alá ezt a statisztikát, de csak azokra a „korai adatokra” utal, amelyek szerint egyelőre a titkosság mellett dönt.
Ez nem kelt túl sok önbizalmat.