Az ENSZ globális megfigyelési egyezménye

Egy új megállapodás minden ember alapvető jogait és az államok szuverenitását veszélyezteti, el kell utasítani!

Az ENSZ globális megfigyelési egyezménye
Egy új megállapodás minden ember alapvető jogait és az államok szuverenitását veszélyezteti, el kell utasítani!

Ezen a pénteken az ENSZ Közgyűlése várhatóan jóváhagyja a globális megfigyelési egyezményt . A szerződést eredetileg Oroszország javasolta 2017-ben, és célja egy új, globálisan elfogadott keret létrehozása a kiberbűnözés elleni küzdelemhez. Az ENSZ egyik bizottsága 2022 óta dolgozik a megfigyelési paktumon, amelynek hivatalos neve Egyezmény az információs és kommunikációs technológiák bűnügyi célú felhasználása elleni küzdelemről . Még ha érthető is, hogy a kiberbűnözés határokon átnyúló jellege miatt meg kell erősíteni a nemzetközi együttműködést ezen a területen, a szerződés jelenlegi formájában polgárjogi szempontból elfogadhatatlan .

A megállapodás kriminalizálja az IT-biztonsági kutatók munkáját, valamint a magánélet védelmét megőrző technológiák előállítását és használatát, veszélyezteti az oknyomozó újságírást, és összességében az orwelli megfigyelőtársadalom bevezetésére vonatkozó utasításnak tűnik. Ez a szerződés minden tagállam számára kötelezővé teszi az emberi jogokat sértő tömeges megfigyelési gyakorlatokat, például az adatok ok nélküli megőrzését és a magánkommunikáció valós idejű megfigyelését. Különösen furcsák azok a rendelkezések, amelyek aláássák a jogállamiságot, és arra kényszerítik a távközlési cégeket, hogy titokban tartsák a tömeges megfigyelés mértékét.

Példaként álljon itt a forgalmi adatok valós idejű megfigyeléséről szóló cikk angol fordításban:

  1. cikk Forgalmi adatok valós idejű gyűjtése

Minden Részes Állam megteszi azokat a jogalkotási és egyéb intézkedéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy illetékes hatóságai felhatalmazzanak:

az adott Részes Állam területén műszaki eszközök használatával adatok beszerzése vagy rögzítése; és

arra kényszeríteni a szolgáltatót a meglévő műszaki lehetőségei keretein belül:

az adott Részes Állam területén műszaki eszközök használatával adatok beszerzése vagy rögzítése; vagy

együttműködik az illetékes hatóságokkal, és segíti azokat a területén meghatározott üzenetekkel kapcsolatos valós idejű forgalmi adatok gyűjtésében vagy rögzítésében,

amelyeket [számítógépes rendszer] [információs és kommunikációs technológiai eszköz] segítségével továbbítanak.

Ha egy részes állam nemzeti jogrendszerének elvei miatt nem tudja megtenni az (1) bekezdés a) pontjában említett intézkedéseket, ehelyett megteheti a szükséges jogalkotási és egyéb intézkedéseket annak érdekében, hogy biztosítsa az adatok valós idejű gyűjtését vagy rögzítését. a területén továbbított egyes üzenetekkel kapcsolatos forgalmi adatok, hogy biztosítsák a technikai eszközök használatát ezen a területen.

Minden Részes Állam megteszi a szükséges jogalkotási és egyéb intézkedéseket annak érdekében, hogy a szolgáltatótól megkövetelje, hogy az e cikkben meghatározott bármely jogkör gyakorlásának tényét és az ezzel kapcsolatos valamennyi információt bizalmasan kezelje.

Ez csak egy a megfigyelési paktum számos rendkívül megkérdőjelezhető rendelkezése közül, amelyek mélyen érintik az alapvető jogokat és a független állami jogalkotást és joggyakorlatot . Tagadhatatlan, hogy ez a megállapodás jelenlegi formájában gyengíti a szólásszabadsághoz és a magánélethez való emberi jogokat.

A dokumentum: https://documents.un.org/doc/undoc/gen/v23/039/51/pdf/v2303951.pdf