Nem titok, hogy a Web3-tér továbbra is gyorsan növekszik, de az ágazat fejlődésével egyre nagyobb a jogi bizonytalanság a meglévő szabályozással kapcsolatban. A szakértők szerint mi a megoldás, mivel attól tartanak, hogy ezek a szabályozások lassítják az innovációt?
A globális Web3 blokklánc piac mérete 2022-ben 1,73 milliárd dollár volt, és 2023-tól 2030-ig várhatóan 47,1 százalékos CAGR-rel fog bővülni. A Web3 technológiát az intelligens szerződések, a digitális identitás és a dokumentáció terén a vállalkozások egyre növekvő mértékben használják majd, további növekedést hajtanak végre ezen a területen.
Azonban, ahogy az a múltban számos technológiai szektorban megtörtént – a szabályozók nem tudtak lépést tartani a fejlődés sebességével.
Ennek fényében a Web3 Foundation nevű technológiai szervezet, amely a Web3 területen kutatási és fejlesztési csapatokat finanszíroz, szakértői panelt tartott a Polkadot Decoded rendezvényen a Web3 szabályozás jelenlegi állásáról az EU-ban.
Az előadók megvitatták a Web3 blokklánc technológia előnyeit, amelyek segíthetnek megoldani a Web2 jelenlegi kihívásait, mint például az internetes adatvédelem, a biztonság és a szellemi tulajdon használata. Egyetértettek abban, hogy a web3 technológiának testreszabott szabályozásra van szüksége, amely tükrözi a blokklánc technológia felhasználását, és a technológia helyett a viselkedésre kell összpontosítania.
A vita felvázolta a jogi egyértelműség fontosságát a Web3 vállalkozói számára, és azt, hogy az olyan joghatóságok, mint az EU, miért lépik túl a lassú joghatóságokat, amelyek úgy tűnik, megrekedtek a definíciós és joghatósági bizonytalanságban.
A digitális eszközök szabályozása az Egyesült Államokban
A testület követte Daniel Schoenbergert , a Web3 Alapítvány jogi igazgatóját, valamint az Egyesült Államok Kongresszusa előtt tett tanúvallomását a digitális eszközök szabályozásáról. Schoenberger azzal érvelt, hogy a jelenlegi szabályozási megközelítés végső soron lelassította az innovációt a Web3 terén.
Daniel Schoenberger, a Web3 Alapítvány jogi igazgatója
A szabályozók szerte a világon különböző módon közelítik meg a szabályozást, az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletének szabályozói végrehajtási intézkedéseitől az EU legújabb jogszabályáig, a Crypto-Assets ( MiCA ) szabályozásáig, amely ebben a hónapban lép életbe.
A panel során Schoenberger elmondta: „A Web3 Foundation szerepét abban látja, hogy segítse a szabályozókat a blokklánc technológia megértésében. A vállalatokat szabályozni kell arra vonatkozóan, hogy milyenek és mit csinálnak. Bátorítónak tartjuk, hogy egyes joghatóságok hogyan szabták a szabályozásaikat a technológia valóságához.
„Ennek a mélyreható megértésnek jó példája az EU MiCA-szabályozása, amely magában foglalta a saját használati token osztályát, amely döntő lépés a tokenek különböző osztályainak funkcionalitásuk alapján történő felismerésében.”
„A blokklánc egy társadalmi forradalom”
Joachim Schwerin , az Európai Bizottság Belső Piaci, Ipari, Vállalkozási és SEM-ek Főigazgatóságán belüli ipari egységek digitális átalakításával foglalkozó vezető közgazdász a panelen a blokklánc technológiával kapcsolatos véleményét is ismertette. Schwerin azt mondta: „ A blokklánc társadalmi forradalom. A blokklánc az alulról felfelé irányuló decentralizációt és felhatalmazást helyezi előtérbe, és ezt már akkor is bebizonyítottuk, amikor kijelentettük, hogy a blokklánc Európa innovációs prioritása az elkövetkező évtizedekben minden szakpolitikai területen.
„Az Európai Unió történetében ez az első alkalom, hogy ilyen kijelentést teszünk egy technológiáról ilyen röviddel a megjelenése után.”
Paige Collings , az Electronic Frontier Foundation vezető beszéd- és adatvédelmi aktivistája kifejtette a Web3 szerepét az adatvédelmi kockázatok védelmében: „Fontos, hogy minden szabályozás a viselkedéssel foglalkozzon, nem pedig a technológiákkal. Az, hogy valami decentralizált, nem jelenti azt, hogy nincsenek rossz színészeink. Gondoskodnunk kell arról, hogy a decentralizált világban is alkalmazzák a központosított web szempontjait, és hogy ezt ne csak az innováció lehetőségének tekintsük anélkül, hogy figyelembe vennénk az emberek beszédét és a magánéletét, hanem azt is minden új fejlesztés élvonalában.”