Játékon belüli vásárlások miatt támadják a szoftvergyártókat

A BEUC (Európai Fogyasztói Szervezet) és 22 tagja, többek között Franciaországból, Németországból, Olaszországból és Spanyolországból csütörtökön panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz és az Európai Fogyasztóvédelmi Hatóságok Hálózatához a nagy játékgyártókkal szemben, mint az Epic Games, az Electronic Arts (EA) és a Roblox.

A fogyasztói panasz alapján azzal vádolták meg a cégeket, hogy félrevezetik a játékosokat, és pénzköltésre ösztönzik őket. A növekvő aggodalom része a gyermekek játékfüggőségével kapcsolatos, mivel egyes szülők azt állítják, hogy a videojáték gyártók szándékosan úgy tervezik termékeiket, hogy azok függőséget okozzanak.

A BEUC főigazgatója, Agustin Reyna kijelentette, hogy számos esetben félrevezetik a játékosokat, hogy pénzt költsenek, a szabályozóknak pedig cselekedniük kell, mivel a virtuális világ is köteles betartani a valós szabályokat. A BEUC megjegyezte, hogy Európában a 11-14 évesek 84 százaléka játszik videojátékokat, és a játékbeli vásárlások piaca 2020-ban körülbelül 50 milliárd dollárt ért. Egy 2023-as tanulmány szerint az európai gyerekek havonta átlagosan 39 eurót költenek játékbeli extrákra.

A panasz a Microsoft Activision Blizzard, Mojang Studios, Supercell (amelynek többségi tulajdonosa a kínai Tencent), és a francia Ubisoft cégekre is kiterjed. A szervezetek aggodalmukat fejezték ki, hogy a fogyasztók, különösen a gyerekek, gyakran nem ismerik fel a digitális tárgyak valós költségét, ami túlköltekezéshez vezet. A játékosok valódi pénzzel vásárolhatnak virtuális valutákat, mint például drágaköveket, pontokat vagy érméket, amelyek használatakor elveszítik a rálátást arra, mennyi pénzt is költenek ténylegesen.