Közel 20 százalékkal csökkent a streaming szolgáltatókhoz számítógépről vagy mobileszközről érkező magyarok száma az egy évvel korábbihoz képest.
Kilenc országosan elérhető streaming szolgáltatás webes felületének mobil- és számítógépes forgalmát elemezte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A negatív tendencia elsősorban a normál fogyasztási értékekhez való visszatérésnek tudható be, amely a koronavírus-járvány idején kiugróan magasra ugrott.
Az NMHH szerint az egyes streaming platformok programkínálata nagyban meghatározza, hogy melyik korosztályból származnak közönségük.
A három nagy nemzetközi platform, a Netflix, a Disney+ és az HBO Max/Max különösen jól megcélozta a 16-39 éves korosztályt, míg a TV2 Play, a Filmio és a SkyShowtime közönsége döntően 50-75 éves korosztályból áll. A nemek között csak három esetben van szignifikáns különbség: a férfiak körében a SkyShowtime és a Telekom TV GO, míg a nők körében a TV2 Play.
Annak ellenére, hogy a Magyarországon elérhető streaming szolgáltatások száma folyamatosan növekszik, ez nem okozott visszaesést a versenyben: az új szereplők inkább olyan felhasználókat vonzottak, akik nem fizettek elő a meglévő szolgáltatásokra.
Nem ritka az sem, hogy a felhasználók a meglévő előfizetések megtartása mellett fizetnek elő egy új belépő szolgáltatásaira: 2024 júniusában 439 ezren, azaz a hazai streaming fogyasztók mintegy negyede keresett fel egynél több nagy szolgáltatást.
A tanulmány megállapította, hogy 2024 első felében a Netflix volt a leglátogatottabb streaming platform számítógépen és mobileszközökön Magyarországon, heti 1 millió 690 ezer látogatóval. A második helyezett HBO Max 419 000 felhasználót vonzott egy hét alatt, ezt követi a Disney+ 285 000-rel. Nem sokkal maradt el a legnépszerűbb magyar szolgáltató, a TV2 Play, amelyet hetente 259 ezren kerestek fel. A vizsgált időszakban az RTL+ 144 ezer, a SkyShowtime 122 ezret, az Amazon Prime Video 65 ezret, a Telekom TV GO 52 ezret, a Nemzeti Filmintézet Filmio szolgáltatása pedig 5 ezer látogatót vonzott egy átlagos héten.