A Waymo éppen most fejezte be az 5,6 milliárd dolláros túljegyzési körét , ami az eddigi legnagyobb befektetés volt a vezető nélküli autókat gyártó cégekbe. A cég azt mondta, hogy az alapokat a jelenlegi San Francisco, Los Angeles és Phoenix piacokon működő robot taxi üzletág támogatására fordítja, valamint új városokba viszi, például Austinba és Atlantába , ahol járművei kizárólag a Uber alkalmazásból érhetők el.
A Waymo utalt a jövőbeli „üzleti alkalmazásokra” is a „Waymo Driver”-hoz, amely a vállalat azon hardver és szoftver márkajelzése, amely lehetővé teszi járművei önálló vezetését. Ez utalhat élelmiszer- és csomagszállításra , teherautó-szállításra vagy akár személyes tulajdonban lévő autonóm járművekre – mindazokra a lehetőségekre, amelyeket a Waymo a múltban kisérletezett.
A Waymo utalt a jövőbeli „üzleti alkalmazásokra” is a „Waymo Driver” számára.
A finanszírozási kört a Waymo anyavállalata, az Alphabet vezette, és olyan befektetők vettek részt benne, mint Andreessen Horowitz, Fidelity, Perry Creek, Silver Lake, Tiger Global és T. Rowe Price. A forduló résztvevői dicsérték a Waymo-t technológiai fejlődéséért, a biztonság iránti elkötelezettségéért és a kiváló terméktapasztalatért.
„A vállalat az autonóm járművek ökoszisztémájában a legbiztonságosabb terméket és egyben a legjobbat is megalkotta” – mondta Chase Coleman, a Tiger Global alapítója a Waymo nyilatkozatában.
A C sorozatban a Waymo össztőkéje 11,1 milliárd dollárra emelkedett, miután két korábbi körben 3 és 2,5 milliárd dollárt emeltek. Az Alphabet pénzügyi igazgatója, Ruth Porat az év elején azt mondta, hogy a vállalat több éven keresztül 5 milliárd dollárt fektet be az önvezető egységbe.
Míg számos vállalat teszteli az autonóm járműveket országszerte a közutakon, a Waymo szinte egyedül kínál kereskedelmi szolgáltatásokat az ügyfeleknek. A cég vezető nélküli járművei eddig több mint 25 millió mérföldet tettek meg. Augusztusban a Waymo azt mondta, hogy átlépte a heti 100 000 ügyfél szállítást.
„A vállalat a legbiztonságosabb terméket építette meg az autonóm járművek ökoszisztémájában, és a legjobbat is.”
De a Waymo még mindig nem nyerességes. Az Alphabet „Other Bets”, amely magában foglalja a vezető nélküli vállalatot is, 365 millió dollárt hozott az idei év második negyedévében, szemben a 2023 második negyedévi 285 millió dollárral. A részleg azonban 1,1 milliárd dollárt veszített működési bevételéből, ami több mint 813 millió dolláros növekedést jelent 2023-ban. (Az Alphabet október 29-én teszi közzé harmadik negyedéves eredményeit.)
A Waymo azt tervezi, hogy 2025-ben elindítja a robot taxit Atlantában és Austinban, ahol járművei kizárólag az Uber alkalmazásban lesznek elérhetők. A vállalat a közelmúltban megkezdte az autópályákat használó San Francisco-i és Phoenix-i útvonalak tesztelését is annak érdekében, hogy még több ügyfél számára hasznosabb szolgáltatást nyújtson. A Waymo pedig különböző időjárási körülményeket és bonyolultabb városi környezeteket tesztel Buffalóban (New York City) és Washington DC-ben.