A jelenleg is zajló CES 2025 kiállításon a Sony bemutatta az XYN névre keresztelt kiterjesztett valóságú headset prototípusát, amely kifejezetten 3D térbeli tartalmak létrehozására szolgál. A japán elektronikai óriás a tavalyi CES-en röviden bemutatta a fejhallgató fejlesztésének okát, és most a 4K OLED mikromegjelenítőkkel és a videó technológiával jobb lett a hordható eszköz.
Az XYN egy átfogó szoftver- és hardvermegoldás, amely támogatja a VR-tartalomkészítőket a valós környezet pontos részleteinek rögzítésében, és zökkenőmentesen integrálható egy sor harmadik féltől származó eszközzel a rugalmas fejlesztés érdekében. Ez teljesen logikus, mivel a VR tartalmak iránti kereslet megugrott. Ha megkönnyítjük a fejlesztők számára az ilyen tartalmak létrehozását, az az egész hordható fejhallgató-univerzumot előre fogja vinni.
Az alkotók az XYN-t a Sony térbeli tartalomkészítő szoftverével együtt használhatják kiterjesztett valóságtartalom létrehozására, beleértve a 3D objektumokat, animációkat és magával ragadó játékokat a Metaverse alkalmazásokhoz. Ha nincs használatban, a viselője felfordíthatja a headsetet, mivel hosszú ideig fogja használni, miközben tartalmat készít. Az egyetlen dolog, ami idén hiányzik a tavalyi verzióhoz képest, az a mutató és a gyűrű a tetején. A rendezvényen a headsetet két színben – feketében és szürkében – láthattuk. A headset ára és megjelenési dátuma még bizonytalan, és reméljük, hogy a következő hónapokban többet hallunk a Sonytól.
Az XYN headset mellett a Sony bemutatta a Xyn Motion Studio-t is, amely egy Windows-alkalmazás, amely akár 12 Mocopi érzékelőt is támogat a jobb mozgásrögzítés érdekében. Ezt a videótartalom-készítők gyakran használják virtuális avatarok vezérlésére a vezeték nélküli mozgáskövető rendszernek köszönhetően. A fejlett szoftver lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy vágják vagy egyesítsék a mozdulatokat, valamint váltsák az időt és a pozíciót. A térrögzítési megoldás prototípusa immár képes bármilyen valós objektumot vagy fényképet fotorealisztikus 3D-s számítógép által generált eszközökké konvertálni. A szoftver megjelenése 2025 márciusában várható.