Összeállt az online előfizetős videostreaming- és az online előfizetős zenestreaming-piac két legnagyobb szereplője egy podcast-disztribúciós megállapodás erejéig, melynek célja a YouTube uralmának megdöntése, de legalábbis a piacvezető platformhoz való felzárkózás a legnépszerűbb tartalmak terén.
Megállapodást kötött a streamingpiac két óriása, a Spotify és a Netflix, melynek eredményeként a jövő év elejétől a svédek platformján jelen lévő egyes, népszerű videós podcast-adások az SVOD-szolgáltatáson keresztül is nézhetők lesznek majd – egyelőre az Egyesült Államokban.
A válogatott, sport, kultúra, életmód és bűnügyi témájú adások a Spotify Studios és a The Ringer tartalmi kínálatából állnak majd össze, de idővel más stúdiók és műfajok is megjelennek majd a Netflixen az együttműködés alapján.
A videós podcastek – különösen a rendkívül népszerű húzócímek – megszerzésére egyre nagyobb erőforrást fordítanak a legnagyobb streamingplatformok, a YouTube uralma ugyanakkor egyelőre stabilnak látszik e téren.
Tovább a cikkre: hwsw.hu (Koi Tamás)