Az amerikai Z generáció „Digital Ghosts” néven küzd a személyazonosság-ellenőrzéssel

A Socure kiadott egy új tanulmányt, amely felfedi, hogy az Egyesült Államokban a Z-generáció 35 százaléka és a legális bevándorlók közel egyharmada „digitális szellem”, akiknek nincs elegendő pénzügyi múltjuk ahhoz, hogy megfeleljenek a pénzügyi és kormányzati szolgáltatások eléréséhez szükséges szabványos személyazonosság-ellenőrzési eljárásoknak.

A jelentés szerint a Digital Ghostokra jellemző, hogy minimálisan vagy egyáltalán nem kötődnek hitelkártyákhoz, kölcsönökhöz, bérleti lízingekhez, lakásvásárláshoz vagy mobileszköz-előfizetésekhez. A tevékenység hiánya a hitelintézetek előzményeinek és nyilvános nyilvántartásainak elégtelenségét eredményezi, ami akadályozza a hagyományos személyazonosító-ellenőrző rendszerekben való navigálást.

A tanulmány kimutatta, hogy a Z-generációs generációk 54 százaléka számol be nehézségekről a személyazonosság-ellenőrzéssel kapcsolatban, egyharmaduk pedig a digitális pénzügyi lábnyom hiányát jelölte meg elsődleges problémaként. Több mint felüknek többször kellett személyesen igazolnia személyazonosságát, közel ugyanennyien kellett e-mailben vagy postai úton dokumentumokat küldeniük személyazonosságuk igazolására, és minden ötödiknek nehézséget okozott a hallgatói vagy főiskolai kormányzati szolgáltatások elérése.

A jelentés rávilágít egy jelentős paradoxonra: a Digital Ghost-oknak hiteltörténetre van szükségük ahhoz, hogy átmenjenek a személyazonosság-ellenőrzésen, de hozzá kell férniük a szolgáltatásokhoz a hiteltörténet felépítéséhez.

Josh Linn, a Socure termékekért és megfelelőségért felelős vezető alelnöke hangsúlyozza a modern technológia és a fejlett analitika szükségességét e kihívások kezeléséhez.

„A Socure-nál hiszünk abban, hogy van jobb módszer. A modern technológia, az alternatív adatok és a fejlett elemzések kihasználásával méltányos pénzügyi ökoszisztémát építhetünk fel, ahol mindenki hozzáférhet a boldogulásához szükséges pénzügyi szolgáltatásokhoz. A rosszul ellátott népesség identitásproblémáinak megoldása nemcsak gazdasági, hanem erkölcsi kényszer is. Az iparágnak össze kell fognia, hogy prioritásként kezelje a pénzügyi integrációt” – teszi hozzá Linn.

Ezenkívül a Z  generáció apátiát mutat az online személyazonosság-biztonsággal szemben, minden ötödik nem aggódik a személyazonosság-lopás miatt, és több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy személyi igazolványa csekély értéket képvisel, ha ellopják.

Az Egyesült Államokban a legális bevándorlók jelentős akadályokkal szembesülnek a banki és kormányzati szolgáltatások elérésében.

Ezen túlmenően több mint fele nehézségekről számol be a személyazonosság-ellenőrzéssel kapcsolatban, ami jelentős korlátozásokhoz vezet, mivel a válaszadók majdnem felétől megtagadták a hozzáférést a kormányzati szolgáltatásokhoz.

Majdnem ugyanennyien megtagadták a munkaerőpiachoz való hozzáférést és a diákhitelt, és minden ötödik ember úgy gondolja, hogy soha nem fog egyenlő hozzáférést elérni a szolgáltatásokhoz, mint az Egyesült Államokban születettek.