A streamerek, például a Netflix és az Amazon személyre szabott válogatásai mostantól több nézői választást határoznak meg, mint a barátok és a család javaslatai.
Az Ampere Analysis új kutatása szerint ez különösen igaz a 25 és 34 év közötti előfizetőkre, valamint a kisgyermekes háztartásokban élőkre, akik sokkal nagyobb valószínűséggel „bíznak az algoritmusban”, mint más csoportok.
Sam Nursall, az Ampere Analysis vezető elemzője így nyilatkozott: „Tekintettel a streaming platformokhoz, például a Netflixhez vagy az Amazonhoz, ajánlásokhoz felhasznált hatalmas adatmennyiségre, logikus, hogy egyre többen választják ezeket a személyre szabott válogatásokat. A nézők természetesen továbbra is fogadnak ajánlásokat barátaitól és családtagjaitól, de összességében egyre inkább a streamelők következő megtekintési algoritmusaira hagyatkoznak.
„Ugyanígy azt látjuk, hogy a Z generációs közönség tévé- és filmajánlásokat kap a közösségi médiából, ami szintén algoritmikus jellegű. Az a tény, hogy a közösségi média olyan előkelően szerepel a fiatalabb fogyasztók számára szóló ajánlások forrásaként, mutatja a közösségi platformok jelentőségét a streaming marketing mix részeként.”
Az Ampere több mint 30 ország előfizetőivel készített interjút, köztük Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban.
A legfontosabb megállapítások között szerepel, hogy a globális internethasználók 26%-a a streamerek algoritmusaira támaszkodik annak eldöntésében, hogy milyen tévét és filmet nézzen. Összehasonlításképpen, 23%-uk hagyatkozik a barátok és a család szájról szájra adott ajánlásaira
Az amerikai fogyasztók általában lejjebb járnak ezen az úton, köszönhetően az erősebb streaming elfogadásának. Az amerikai internethasználók 27%-a alkalmaz algoritmusajánlásokat, szemben a nyugat-európai piac 24%-ával.
A nyugati piacok közül azonban az Egyesült Királyság fogyasztói szerezték meg a legmagasabb pontszámot ezen a mutatón, 30%-uk választja a streamelési ajánlásokat. Franciaország és Olaszország azon piacok közé tartozik, ahol a legkevésbé választják az algoritmus-ajánlásokat, mindkettő 19%-kal. A pozitív vélemények jelentős hatással vannak Olaszországban (23%), míg Franciaország továbbra is előnyben részesíti a szájról szájra terjedést (25%).