Egy új jelentés szerint a csatlakoztatott TV-felhasználók 59%-a a műsorszolgáltató által készített tartalommal kezdi útját, amikor bekapcsolja a tévét.
Az RTL AdAlliance The New Life of the Living Room című éves tanulmányának negyedik kiadása szerint a lineáris tévé továbbra is a tartalom széles körének preferált és megbízható forrása, annak ellenére, hogy a tévét meghatározó vonalak összemosódnak. A közönség 51%-a és 8%-a Broadcast Video on Demand (BVOD).
A jelentés 14 európai piacot fed le (beleértve az újonnan csatlakozó Lengyelországot, Svájcot és Ausztriát) és az Egyesült Államokat.
A legtöbb európai híradás (59%), sport (44%) és szórakozás (44%) miatt fordul a tévéadás felé, míg a SVOD a legjobb választás filmek és sorozatok esetében (63%). Az európai felhasználók megbíznak a sugárzott televíziós műsorok gondozásában, így azok könnyen megtalálhatók a tartalom. A nézők 40%-ának kevesebb, mint egy percre van szüksége ahhoz, hogy tartalmat találjon a lineáris tévében.
A fogyasztók zökkenőmentesen váltanak a platformok között, 45%-uk lineáris tévét, 36%-uk SVOD-t néz naponta. A YouTube (30%) és a BVOD (17%) esetében jelentős növekedés tapasztalható a napi használatban, mindkettő 6 százalékponttal. Míg az amerikai nézők inkább a digitális tartalmak felé hajlanak (49% naponta néz SVOD-t), addig az európai közönség inkább a lineáris tévézést részesíti előnyben. A spanyol nézők a leghűségesebbek a lineáris tévéhez, 61%-uk naponta nézi.
Stéphane Coruble, az RTL AdAlliance vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az okostévé továbbra is a televíziós és videós szórakoztatás központi központja, ahol a nézők a tévét eszköz, minőség és hosszú formátumú tartalom alapján határozzák meg, nem pedig a továbbítási módot. Ennek ellenére a hagyományos médiába vetett bizalom növekszik Európa-szerte, ami megerősíti a sugárzott tartalom tartós értékét, különösen az információ megbízható forrásaként és a helyileg előállított prémium minőségű tévéműsorok optimális minőségi keverékében. annyi különböző európai piac.”
A platformok közötti gördülékeny átmenet azt is befolyásolta, hogy a nézők hogyan határozzák meg a „tévénézést”. A nézők 52%-a számára a hosszú formátumú tartalmak, például sportok vagy filmek tévéképernyőn történő megtekintése „tévénézésnek” minősül, még akkor is, ha olyan platformokon keresztül éri el, mint a YouTube. Csupán 36%-uk gondolja úgy, hogy „TV”-ként néz hasonló tartalmat mobilon vagy asztali számítógépen. Eközben a válaszadók mindössze 22%-a tekinti „tévénézésnek” az alkotók és felhasználók által generált YouTube-tartalmak tévékészüléken keresztüli megtekintését.
A The New Life of the Living Room tanulmány különösen figyelemre méltó eredménye rávilágít a hagyományos médiákba, például a rádióba (67%), a lineáris TV-be (66%), a magazinokba/újságokba (64%) és a BVOD-ba (58%) vetett bizalom növekedésére. A közösségi média platformok jelentős lemaradásban vannak, a TikTok a legkevésbé megbízható, csak a válaszadók 23%-a bízik benne.
A hirdetéseket a hagyományos csatornákon, például a lineáris TV-n (55%) kevésbé tolakodónak érzékelik, mint a videómegosztó platformokon (61%), és a válaszadók jelentős százaléka (32%) rendszeresen sajnálja, hogy a YouTube-on lévő tartalom megtekintésével időt vesztegetett.