A Bank of Ireland bevezeti a hangbiometrikus adatokat a telefonos interakciók hitelesítésében

A Bank of Ireland bejelentette, hogy több mint 34 millió eurót (körülbelül 36 millió USD) fektet be telefon- és CRM-rendszereinek frissítésébe, beleértve a hangbiometrikus adatok hitelesítéshez való hozzáadását.

A hangbiometrikus adatok használata javítja a csalás elleni védelmet és csökkenti az ügyfelek várakozási idejét. Ez a beruházás az ATM-ekre és fiókhálózatokra vonatkozó 60 millió eurós (64 millió USD), valamint a csalás elleni védelemre szánt 50 millió eurós (54 millió USD) bejelentést követően történt.

„Ez a Bank valaha volt legnagyobb befektetése a továbbfejlesztett rendszerekbe és technológiába a fiókokban és a kapcsolattartó központokban dolgozó frontvonalbeli kollégáink számára. Naponta átlagosan több mint 11 000 hívást kapunk, és amikor az ügyfelek hívnak minket, gyorsaságot, szakértelmet és biztonságot szeretnének” – mondja Susan Russell, a Bank of Ireland Retail Ireland vezérigazgatója.

„Ez a befektetés a legújabb technológiával ruházza fel kollégáit a hívások jobb és gyorsabb megoldása érdekében, és a kollégák mostantól egyetlen gombnyomással „egy nézetben” láthatják az ügyfeleket, így azonnal hozzáférhetnek minden információjukhoz anélkül, hogy beszélniük kellene. a bank másik részére. Ez a befektetés gyorsabbá és jobbá teszi a dolgokat az ügyfelek és a kollégák számára is, mindenki számára előnyös.”

Az ügyfelek biometrikus adatokat használnak a banki szolgáltatásokban szerte a világon

Ez azt a globális trendet követi, hogy a bankok biometrikus adatokat alkalmaznak a szolgáltatások egyszerűsítése érdekében. A brazil bankok 75 százaléka arcbiometrikus adatokat használ az ügyfelek azonosítására a Deloitte Consultoria, a brazil bankszövetség számára készített, 2024-es banktechnológiai felmérésének első szakasza szerint. Huszonnégy bank vett részt, ami az összes brazíliai bank 81 százaléka.

Az indiai kereskedelmi bankok azt fontolgatják, hogy írisz szkennelést alkalmaznak a tranzakciók ellenőrzésére , különösen az idősek esetében, mivel az ujjlenyomat-biometrikus adatok kevésbé megbízhatóak.

Ausztráliában a Waave bevezeti a biometrikus biztonságú Waave Walletet, valamint a 2023 elején bevezetett, bankonkénti fizetést biztosító termékét. Az ügyfelek ujjlenyomatukat vagy arcazonosítójukat használhatják a hitelesítéshez a fizetés engedélyezése előtt.

Az Azerbajdzsán Köztársaságban immár kötelező az arcfelismerés végrehajtása a digitális pénztárcával végzett tranzakcióknál. Az Egyesült Államokban pedig két hitelszövetkezet csatlakozik a MemberPass biometrikus taghitelesítési kísérlethez.