A Netflix arra készül, hogy a nézők élőben, valós időben szavazhassanak a műsorai eredményéről, és azt szeretné, ha ez a streaming alapvető élményének részévé válna.
A TechCrunch Disrupt 2025 konferencián nyilatkozva Elizabeth Stone, a Netflix műszaki igazgatója elmondta, hogy a vállalat elkezdte bevezetni az interaktív funkciókat, amelyek lehetővé teszik a közönség számára, hogy élő műsor közben szavazzon közvetlenül a tévéképernyőről vagy mobiltelefonról. A TechCrunch elsőként számolt be a hozzászólásokról.
A bejelentés legalább annyit elárul a streamer hagyományos szórakoztató formátumok felé való elmozdulásáról, mint a technológiáinak fejlődéséről.
A Netflix már tesztelte a valós idejű szavazást az élő főzős formátumában, a Dinner Time Live with David Changban, ahol a nézőknek választaniuk kellett a lehetőségek közül – például tonhalas melt vs. grillezett sajt –, és az eredmények megjelentek a képernyőn. Ugyanez az infrastruktúra fog működni a Netflix jövőre újraindított tehetségkutató versenye, a Star Search mögött is, ahol a nézők szavazatai döntik el, hogy melyik versenyzők jutnak tovább. Stone szerint a cél az, hogy az előfizetők „úgy érezzék, mintha a történet részei lennének, befolyásolják a történetet, és elmerüljenek benne”, ahelyett, hogy csak passzívan streamelnének egy hírfolyamot.
A szavazási időszakok időben korlátozottak és az élő közvetítéshez kötöttek. Ha lemaradsz az élő közvetítés időpontjától – mert szünetelteted vagy visszatekerted –, akkor lemaradsz a szavazás lehetőségéről. Ez még inkább a találkozók megtekintésének területére taszítja a Netflixet, ami hagyományosan az élőben közvetített tehetségkutató versenyeké.
Stone az élő interaktivitást a Netflixen belüli szélesebb körű technikai változás részeként pozicionálta: valós idejű válaszadási képesség a formátumok között, nem csak a tévéműsorokon. Az élő szavazások mellett a Netflix második képernyős stílusú funkciókat épít eseményekhez, interaktív podcastokkal kísérletezik, és egyre inkább a tévén futó „nappali partijátékok” felé fordul, amelyek a telefont kontrollerként használják. Megnézte a Boggle-t és más partijátékokat, amelyeket a Netflix otthoni csoportos játékként tervez kínálni.
A Netflix magát a termékélményt is megújítja. A vállalat tematikus, „magával ragadó” kezdőlap-pillanatokat vezet be, amelyek animációkat és dinamikus effekteket adnak hozzá egy franchise vagy szezonális ablak körül, kezdve egy halloweeni kollekcióval, majd decemberben egy ünnepi kollekcióval, amelyet olyan márkavezérelt központok követnek, mint a Bridgerton. A gyerekprofilokat is áttervezik, egyszerűbb navigációval és egy My Netflix területtel a kedvencek és ajánlások számára.
A Netflix esetében az a lényeg, hogy az interaktív élő formátumok – plusz olyan funkciórétegek, mint az alkalmazáson belüli kérdések, a valós idejű szavazási grafikák és a több eszközről történő vezérlés – megosztott, közösségi stílusú élményt teremthetnek az előfizetők számára egy olyan időszakban, amikor a streamingben intenzív a verseny, és a differenciálódás egyre nehezebb. Stone a TechCrunch Disruptnak elmondta, hogy a korai szavazási teszteken való következetes részvétel azt sugallja, hogy a Netflix nézői hajlandóak részt venni, nem csak nézni.
Tovább a cikkre: pcwplus.hu