A kanadai e-kereskedelmi vállalat, a Shopify szakemberei szerint az AI agentek megjelenésével az eladások a többszörösére növekedtek az év eleje óta.
A vállalat felmérése azt mutatta, hogy az emberek több mint fele már AI-t használ az online vásárlások során, de a forgalomterelés tekintetében is óriási változás figyelhető meg az év eleje óta.
A Shopify még szeptemberben kötött együttműködési szerződést az OpenAI céggel, melynek értelmében a ChatGPT beszélgetésekben az e-kereskedelmi vállalat rendszerén keresztül tudnak vásárolni az AI-jal csevegő felhasználók. Ennek kapcsán a cég felmérte, hogy az idei évben milyen változások történtek az internetes vásárlásoknál.
A Shopify arról számolt be, hogy az AI által vezérelt platformokon keresztül – mint a ChatGPT – az online áruházaiba irányuló forgalom hétszeresére nőtt január óta. A mesterséges intelligencia által vezérelt keresésekhez kapcsolódó vásárlások száma pedig tizenegyszeresére nőtt.
Harley Finkelstein, a Shopify elnöke szerint a vállalat előnye a mesterséges intelligencia korszakában abban rejlik, hogy több millió kereskedő és több milliárd tranzakció adataihoz férnek hozzá.
„A mesterséges intelligencia nem csak egy opció a Shopify-nál. Központi szerepet játszik a motorunkban, amely mindent működtet” – mondta Finkelstein, kiemelve, hogy a vállalat több AI-rendszert is használ, például a Scout nevet viselő eszközt, amely segít az adatokat feldolgozni és megfelelő kereskedőket találni.
A Shopify a ChatGPT mellett több másik AI-cég modelljével is dolgozik, ide tartozik a Perplexity és a Microsoft-féle Copilot is. Éppen ezért további felméréseket is végeztek, amelyekből az is kiderült, hogy az internetezők 64 százaléka használ valamilyen AI-eszközt a vásárlás során.
Tovább a cikkre: mediafuture.hu (Gábor Bálint)