Míg a közelmúlt piaci kihívásai hatással voltak a tévé- és filmgyártási környezetre, a világ hat legnagyobb tartalomszolgáltatójának beruházásai nőttek a világjárvány óta.
A Disney, a Comcast, a Google, a Warner Bros. Discovery, a Netflix és a Paramount együttesen 126 milliárd dollárt fektet be a tartalomba ebben az évben.
Az Ampere Analysis legfrissebb adatai azt mutatják, hogy 2024-ben új csúcsot fognak elérni ezekben a csoportokban, és a teljes tartalomra fordított kiadások 51%-át teszik ki, szemben a 2020-as 47%-kal.
Az Ampere Analysis kutatásának fő megállapításai:
– A lineáris és színházi márkáinak bejelentett csökkentése ellenére a Disney továbbra is a legnagyobb hozzájáruló a médiapiachoz, 2024-ben a televíziós és filmes tartalmakba történő globális befektetések 14%-ával. A Hulu teljes felvásárlása 2024 elején, további 9 milliárd dollárral növelve a Disney teljes kiadását.
– Az eredeti tartalomra fordított kiadások továbbra is a vezető kiadási típusok ezeknél a szolgáltatóknál, több mint 56 milliárd dollárnyi befektetést és 2022 óta a teljes kiadásuk 45%-át teszik ki.
– A Google a YouTube-on keresztül járul hozzá a tartalompiachoz, a bevételmegosztáson keresztül pedig a programozásba fektet be és megállapodásokat kötött a tartalomkészítőkkel. Bár a YouTube eltér a többi tévés és filmes csoporttól, a YouTube továbbra is erősíti globális jelenlétét a nagy tartalomtulajdonosokkal kötött partnerségi megállapodások révén, így a harmadik legnagyobb tartalomszolgáltatóvá válik.
– A YouTube egyedibb ajánlata mellett a Netflix a legnagyobb befektető a globális streaming tartalmak terén. A járvány óta átlagosan 14,5 milliárd dollárt tett ki az eredeti és megszerzett programokba való éves beruházása. 2025-ben további növekedés várható az NFL-mérkőzésekre és a WWE szórakoztatására vonatkozó sportjogok megvásárlása révén
– A 126 milliárd dollárból összesen 40 milliárd dollárt költenek jelenleg e hat szolgáltató előfizetéses
streaming szolgáltatásaira (beleértve a Disney+-t, a Peacock-ot és a Paramount+-t). Ez rávilágít e platformok növekvő fontosságára, mivel a közönség eltávolodik a lineáris televíziózástól a kényelem és a streaming útján elérhető kiterjedt katalógusok javára.
– Az amerikai írók és színészek sztrájkja miatti gyártási leállások ellenére a streaming szolgáltatók továbbra is támogatták a gyártási környezetet azáltal, hogy globálisabb stratégiák felé fordultak. 2024-ben a Paramount+ kiadásainak 40%-át és a Netflix kiadásainak 52%-át a nemzetközi (nem USA-ból származó) műsorok teszik ki. Az ilyen tartalmak előállítása általában olcsóbb, és hatékonyan motiválja az új és résközönségeket egy platformra való feliratkozásra, ami növeli a bevételeket.
Peter Ingram, az Ampere Analysis kutatási menedzsere így nyilatkozott: „A nagy stúdiók és a streaming platformok programfejlesztésbe történő folyamatos befektetése továbbra is kulcsfontosságú lesz a közönség elköteleződésében és szórakoztatásában. Arra számíthatunk, hogy 2024-ben a tartalomkörnyezet alacsony szintű növekedést fog mutatni, ahogy a gyártási ütemek helyreállnak a járvány, valamint az írók és színészek szakszervezeti sztrájkja miatti fennakadásokból. A jövőre nézve azonban, bár továbbra is ez a hat legnagyobb szolgáltató teszi ki a befektetések nagy részét, az általános növekedés stabilizálódik, mivel a vállalatok át akarják helyezni teljesítményüket. Ez magában foglalja az üzembe helyezési mennyiség korlátozását, valamint a stratégiai befektetések és a jövedelmezőség előtérbe helyezését a médiapiac jelenlegi kihívásaival szemben.”