A magyar emberek közel felének távközlésből adódó adóssága van. Az EOS Magyarország javaslata, hogy a magas késedelmi költségek miatt, akinek tartozása van, az minél hamarabb lépjen kapcsolatba a követeléskezelővel.
A magyarok tartozásainak 43 százaléka telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető – derül ki az EOS Magyarország friss elemzéséből. Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS csoport magyarországi leányvállalata több mint ötszázezer, 2023-ban Magyarországon kezelt fedezetlen ügyet vizsgált meg kutatásában.
Az adatok szerint a magyar lakosság 43,2 százaléka telekommunikációs szolgáltatóknak, 38,6 százaléka bankoknak, 17,6 százaléka közüzemi szolgáltatóknak és 0,6 százaléka pedig egyéb szervezeteknek tartozik.
A legtöbb befizetés banki átutaláson keresztül történik
Kevesebb mint egytized százalék érkezik készpénzben, míg a banki átutalások aránya már megközelíti a 84 százalékot (83,89 százalék). A postai csekkes befizetések aránya országos szinten 16 százalék (15,68 százalék) alá csökkent, azonban itt tapasztalható a legnagyobb szórás az egyes városok között.
A Covid óta megnőtt a digitális szolgáltatások használata
A készpénzes befizetések aránya már 2022-ben is elhanyagolható volt, és a tendencia egyértelműen mutatja, hogy az elmúlt 5 évben a digitalizáció egyre nagyobb teret nyert magának. A Covid-járványt követően a társadalomba beépültek a digitális szolgáltatások.
2019-ben 66 százalék volt a banki átutalások aránya, most országos szinten majdnem 84 százalék
– mondta Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.
Egyre kevesebb a sárga csekkes befizetés
A postai csekkes befizetések országos szinten évről évre folyamatos csökkenést mutatnak. Ennek oka egyrészt a digitális átállás a fejlettebb régiókban, másrészt, hogy több kistelepülésen csökkent a postai szolgáltatás kapacitása, vagy akár teljesen megszűnt. A csekkes befizetések aránya Heves és Tolna megyében a legnagyobb, meghaladja a 20 százalékot, Bács-Kiskun megyében pedig a legalacsonyabb 13,5 százalék.