Jól értesült források szerint a kínai hatóságok felszólították az e-kereskedelmi platformok üzemeltetőit, hogy többé ne ragaszkodjanak ahhoz, hogy a kereskedők visszatérítést adnak az ügyfeleknek a termékek visszaküldésének megkövetelése nélkül. Ezzel a pénzügyi nyomást szeretnék állítólag enyhíteni.
A kormány a PDD Holdings embereivel és sok más üzemeltetővel is találkozott, és júliusra mindenkinek fel kell hagynia ezzel a gyakorlattal. Onnantól kezdve csak a kereskedő kezdeményezhet visszatérítést. Ennek célja, hogy a gazdasági nehézségek idején ne kerüljenek rossz helyzetbe a kereskedők.
Tovább a cikkre: itcafe.hu
Kiderült a Temu újabb piszkos titka, így teszi függővé az embereket
A Temu használata olyan, mint a cukor: dopamint szabadít fel az agyban.
Hihetetlen árakkal tarolja le az online áruházak piacát a Temu, ám a látszólagos spórolás mögött ügyesen kitalált manipulációs trükkök és egy szokatlan üzleti modell húzódik. A különböző nyereményjátékok, a sürgősség illúzióját keltő időkorlátos akciók és a személyre szabottnak tűnő, ám valójában tömegesen generált ajánlatok mind az impulzusvásárlást ösztönzik. Yassine Elkarmoudi, az Amazon hirdetési szakértőjének elemzése rávilágít, hogy ezek a módszerek addiktív vásárlási szokásokhoz és olyan termékek megvásárlásához vezethetnek, amelyekre valójában nincs szükségünk.
A Temu iránti vonzalom olyan, mint a cukorfüggőség
Neil Saunders kereskedelmi elemző viszont ennél is tovább ment, amikor a Temu hatását a cukorfüggőséghez hasonlította. Szerinte az alacsony árak és a potenciális „jó vétel” érzése dopamint szabadít fel az agyban, ami ismételt vásárlásra ösztönöz. A Temu pedig ezt kihasználva szinte folyamatosan bombázza a felhasználókat akciókkal és értesítésekkel, erősítve a a fogyasztók megfelelési vágyát és a vásárlás által nyújtott ideiglenes örömüket.
Tovább a cikkre: 168.hu